مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان خبر داد؛

مدرسه اوتیسم در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود

شهرکرد (پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از کلنگ‌زنی مدرسه اوتیسم در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه اوتیسم در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان ۱۸ اسفندماه در آئین افتتاح باشگاه پیشکوستان چهارمحال و بختیاری و اهدای تبلت به دانش‌آموزان استثنایی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی درحوزه آموزش و پرورش استثنایی رخ داده است، اظهار کرد: اما در این حوزه کمبودهای بسیاری وجود دارد، این دانش‌آموزان باوجود معلولیت و محدودیت در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های بسیاری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان ۲۸۴۰ دانش‌آموز استثنایی وجود دارد، عنوان کرد: ۱۲۶۰ دانش‌آموز نیازمند کمک‌های ویژه هستند، ۳۸۰ دانش‌آموز در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند و ۱۲۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری هستند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های بسیاری را برای تمامی اقشار جامعه رقم زد، گفت: آموزش نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت، یکی از مشکلات حوزه آموزش مجازی، دانش‌آموزان استثتایی بودند که برخی از آن‌ها امکان استفاده از تبلت و برنامه‌های تلویزیونی را نداشتند، خوشبختانه با تدابیر انجام شده شرایط حضور این دانش‌آموزان در شبکه شاد فراهم شد.

قائدامینی با تاکید بر اینکه هیچ روشی جای آموزش حضوری در مدارس را نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش شد دانش‌آموزان استثنایی در کنار آموزش مجازی حداقل هفته‌ای یک‌بار با معلم خود دیدار حضوری داشته باشند و روند آموزش آن‌ها از طریق حضوری پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از کلنگ‌زنی مدرسه اوتیسم در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: رایزنی برای احداث این مدرسه با خیران انجام شده است، قطعا دانش‌آموزان استثنایی نیازمند فضای متفاوت آموزشی با سایر دانش‌آموزان هستند.

وی در پایان گفت: در گذشته ۱۴۰ تبلت به دانش‌آموزان استثنایی چهارمحال و بختیاری اهدا شده است و امروز نیز ۱۱۰ تبلت دیگر در بین این دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

خبرنگار دانش آموز:شایان تک تاز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار