معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان: تولد ثانویه انسان؛ عالی‌ترین نقش معلم است

خرم آباد ( پانا ) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، در آئین تجلیل از معلمان برگزیده لرستان، اظهارکرد: خداوند متعال به‌عنوان خالق هستی، همه موجوداتی را که در مجموع کرات وجود دارد به وجه احسن خلق کرده است.

کد مطلب: ۸۱۹۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان: تولد ثانویه انسان؛ عالی‌ترین نقش معلم است

وی با بیان این‌که آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» در مورد همه موجودات مصداق پیدا می‌کند، عنوان کرد: خالق علیم ما همه موجودات را در نهایت کمال خلق کرده اما امکان رسیدن به کمال رشد و ترقی معنوی را برای انسان فراهم کرده است.


خجسته‌پور با تاکید بر این‌که انسان کمال واقعی را در مسیر زندگی کسب کررده و به درجه اکمل می‌رسد، خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند در مسیر زندگی تولد دوباره داشته باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: سقراط یونانی در اوصاف مادرش که به شغل مامایی تسلط داشته است، می‌گوید من هم ماما هستم اما تفاوتم با مادرم در این است که او در تولد اولیه انسان نقش دارد و من در تولد ثانویه نقش دارم.

وی با بیان این مطلب که انسان در تولد ثانویه نیازمند معلم است، اضافه کرد: حقی که پدر و مادر در تولد اولیه ما دارند معلم هم در تولد ثانویه ما دارد.
خجسته‌پور ادامه داد: به قول سعدی اگر می‌خواهیم به جایی برسیم که به‌جز خدا را نبینیم نیازمند همراه هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: معلم و مربی ما در کنار آموزش علوم مدرن بحث تربیت و تزکیه را در دستور کار قرار دهند، این در حالی‌است که معلمین ما در تمام روزها باید مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که دستگاه آموزش و پرورش به‌دلیل تنگناهای مالی نتوانسته تقدیر شایسته را از مقام معلم به عمل بیاورد، خاطرنشان کرد: معلم در قلب تمام دانش‌آموزان قرار دارد و یک لبخند دانش‌آموزان به ده‌ها کرنش زیردستان می‌ارزد زیرا آن لبخند از روی صدق و صفاست.
خجسته‌پور، سیاست‌زدگی را مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش ذکر کرد و ادامه داد: البته معلمان برای جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان باید به علوم سیاسی آگاهی داشته باشند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: سیاست‌زدگی آنجاست که افرادی خارج از دستگاه تعلیم و تربیت این دستگاه را به ورطه نابودی می‌کشانند.


وی سیاست‌زدگی آموزش و پرورش را موجب آسیب به تعلیم و تربیت دانست و گفت: وظیفه ما به‌عنوان معلم این است که تا جایی‌که می‌توانیم آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی نجات دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار