نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

معلمان نقش بی نظیری در اقتدار کشور دارند

کرمان(پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در صبحگاه اداری کارکنان آموزش و پرورش استان به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، گفت: معلمان و فرهنگیان نقش بی نظیری در اقتدار کشور دارند.

کد مطلب: ۸۰۳۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نقش بی نظیری در اقتدار کشور دارند

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این مراسم، گفت: یکی از بهترین اقشار جامعه خانواده عظیم تعلیم و تربیت هستند که باید قدر دان زحمات آنان باشیم.

وی بحث تعلیم و تربیت در کشور را بسیار مهم، ریشه ای و سرنوشت ساز عنوان کرد و گفت: روح تغییر ناپذیر است و شخصیت انسان به روح آدمی است و باید معلمان به تربیت بُعد روحانی دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به معیارهای سنجش اقتدار کشور و نقش مهم معلمان در حوزه تعلیم و تربیت، افزود: معلمان و فرهنگیان نقش بی نظیری در اقتدار کشور دارند.

علیدادی سلیمانی یکی از معیارهای دیگر اقتدار کشور را جمعیت جوان و تحصیل کرده عنوان کرد و گفت: اکثر تغییرات به دست جوانان صورت خواهد گرفت و نباید نقش جوانان را در پیشرفت و اقتدار کشور نادیده گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان سومین معیار سنجش اقتدار کشور را قدرت حکومت در بسیج آحاد مردم دانست و گفت: در بسیج نیروها آموزش و پرورش با گستردگی و ارتباط زیاد خود با دانش آموزان و والدین آنان رتبه اول در کشور را دارد.

وی به نقش خانواده ها در کنار آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان اشاره کرد و افزود: معلمان بر روی تربیت خانواده ها تاثیر زیادی دارند زیرا هر عملی از سوی معلم در کلاس صورت گیرد از طریق دانش آموز به خانواده منتقل می شود.

علیدادی سلیمانی، گفت: معلمان احیا کننده انسان ها هستند و نقش مهم احیاگری را که خداوند در اختیار معلمان قرار داده است در عرصه تعلیم و تربیت محقق می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، گفت: شان و جایگاه معلم در جامعه اسلامی از قرآن گرفته شده و مقام معلم همطراز شغل انبیاست و جایگاه معلم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: برای معلمی که درگیر دغدغه‌ حقوق و معیشت خود باشد، بسیار سخت است که از عهده‌ مسئولیت آموزش و پرورش فرزندان جامعه به درستی برآید، اما منزلت معلم تنها مربوط به نیازهای مالی نیست و جایگاه و شان او بسیار بالاست.

برپایه این گزارش صبحگاه اداری مشترک کارکنان اداره کل آموزش و پرورش، نواحی یک و دو، عشایری و استثنایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیرکل، معاونان، مدیران و کارشناسان حوزه ستادی به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در محل سالن شهید ایرانمش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار