معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش: سند تحول بنیادین مسیر حرکت تمام ساحتی آموزش را فراهم کرده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه حرکت بر یک بعد و تک‌ساحتی بودن بزرگترین آسیب آموزش‌ و پرورش است، تاکید کرد سند تحول بنیادین مسیر حرکت تربیت تمام ساحتی را فراهم کرده است.

کد مطلب: ۸۱۹۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش: سند تحول بنیادین مسیر حرکت تمام ساحتی آموزش را فراهم کرده است

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش، علیرضا کاظمی در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان سمنان اظهار داشت: معلمانی در مسیر انبیاء الهی قرار دارند و باید از این قشر زحمت‌کش تجلیل و قدردانی کرد.

وی با تأکید بر لزوم تعیین سهم جامعه در نهاد تعلیم و تربیت افزود: آموزش‌وپرورش بدون پشتوانه حضور و مشارکت مردم در تمام فرایندهای تعلیم تربیتی نمی‌تواند مأموریت خود را به سرانجام برساند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تحقق سند تحول بنیادین را یکی از رسالت‌های مهم این وزارتخانه برشمرد و خاطرنشان کرد: قدرشناسی جامعه از معلم به‌عنوان رکن تعلیم و تربیت و قلب تپنده جامعه ضروری است.

وی توجه به جامعه معلمان در ابعاد مختلف را عامل اصلی برای ایجاد بسترهای توسعه‌ای در بخش‌های مختلف اعلام کرد و گفت: معلمان بالاترین سرمایه اجتماعی کشور به شمار می‌روند.

کاظمی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین چالش آموزش‌ و پرورش این است که دغدغه اول جامعه و مسئولان قرار نگرفته است، اذعان کرد: اگر مدرسه آیینه تمام‌نمای یک جامعه است باید به‌ عنوان اولویت اول جامعه نیز قرار گیرد و مسئولان برای برطرف کردن مشکلات نظام تعلیم و تربیت دغدغه‌مند باشند.

وی ابراز داشت: حرکت بر یک بعد و تک ساحت، بزرگ‌ترین آسیب وزارت آموزش‌ و پرورش است و در این راستا سند تحول بنیادین مسیر حرکت تربیت تمام‌ساحتی را فراهم کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش بیان کرد: توسعه فرهنگ اقامه نماز قرآن و عترت و مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی در دانش آموزان و ایجاد فضای امید و نشاط از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در سال جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار