رئیس نهضت سواد آموزی: ماموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - رئیس نهضت سواد آموزی در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی ماموریت اصلی آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین بیان کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس نهضت سواد آموزی: ماموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، علی باقرزاده در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری گفت: امروز مأموریت اصلی وزارت اجرای سند تحول بنیادین است که مکررا مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و آموزش و پرورش نیز با تمام توان به اجرای آن در راستای تعالیم مکتب انسان ساز اسلام توجه دارد.

وی با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش تحول در یادگیری همراه با تعهد است گفت: آموزش دانش‌آموزان باید منتهی به تحقق مراتب حیات طیبه در آنان باشد و برای این کار باید عناصر درگیر در یادگیری و نگرش به معلم و مهارت‌های او تغییر کند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز می‌‌گویند معلم عنصر اصلی و مدرسه واحد اصلی تحول بنیادین است و قاعدتا در کنار صلاحیت‌های معلم باید برنامه درسی و کتب آموزشی متناسب با سند تحول اصلاح شود و نظام تحقیق و پژوهش و نظام آموزشی و مدیریت و رهبری مدرسه، هم سو با بقیه عناصر متحول شود.

وی گفت: خوشبختانه اسناد اصلی این سند تدوین شده و محور اصلی برنامه ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش توجه به همه زوایای پنهان و پیدای سند تحول بنیادین است که زمان بر و هزینه بر بوده و آموزش و پرورش مفتخر به بهره گیری از رهنمودهای مراجع در این زمینه است.

باقرزاده خبر داد: نتایج سرشماری سال 95 نشان می‌ دهد که رشد خوبی در وضعیت سوادآموزی کشور داشته‌ایم یعنی نزدیک به سه درصد رشد نسبت به سال‌های قبل که یک و نیم ملیون نفر کاهش در آمار بی سوادی را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در آمار جهانی نیز طی سال های 2000 تا 2015 نرخ بی سوادی را یک درصد کاهش دادند ولی ما سه برابر نرخ میانگین جهانی رشد داشته‌ایم.

وی گفت: قرآن آموزی رکن اصلی سواد آموزی است که در کلاس‌های سواد آموزی خواندن آن ضرورت دارد و سواد آموزان باید نسبت به یادگیری و قرائت قرآن اهتمام ورزند.

رئیس سازمان سواد آموزی کشور مسجد را محل تحولات اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: در دو سال گذشته طرح آموزش عملی نماز را در کلاس‌های درس شروع کرده ایم و همین طور خواندن ادعیه در برنامه‌های سواد آموزی گنجانده‌ایم که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از آنجا که با تهدید بازگشت به بی سوادی مواجه هستیم طرح‌های متعددی را اجرا کرده که از آن جمله می‌توان به طرح کتابخوانی اشاره نمود که با همکاری معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه انجام می‌شود.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از مسئولان آموزش و پرورش قم به ویژه مدیر کل و معاون سواد آموزی استان گفت: استان قم امروز، جزو استان های پیشرو و موفق کشور در زمینه سواد آموزی بوده است که امیدواریم این توفیقات و پیشتازی در سال‌های آینده نیز بیشتر به مرحله عملی برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار