برگزاری شصت‌و‌یکمین جلسه کانون عکس دفتر خمینی شهر انجمن سینمای جوانان ایران

تهران (پانا)- شصت‌و‌یکمین جلسه کانون عکس دفتر خمینی شهر انجمن سینمای جوانان ایران با حضور فاطیما حسینی روز شنبه 8 اردیبهشت‌ماه با عنوان «عکاسی استیج» برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۱۸۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شصت‌و‌یکمین جلسه کانون عکس دفتر خمینی شهر انجمن سینمای جوانان ایران

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در شصت‌و‌یکمین جلسه کانون عکس دفتر خمینی شهر انجمن، فاطیما حسینی تعریف کلی ، تأثیر عکاسی استیج با دیگر رسانه‌ها در دنیای امروز، آیدی یا کانسپت کار و ... را ارائه کرد.

فاطیما حسینی دارای مجموعه آثاری از جمله «برقع پشت فرمان رانندگی»، 2013 با مضمون تضاد و دوگانگی میان زندگی مدرن و سنتی و «فتوکلاژ» با مضمون زن سنتی و مدرنیته، است.

در این جلسه، حسینی به معرفی و تشریح عکاسی استیج پرداخت و گفت: استیج فتوگرافی، یک تیم‌وُرک است و شما بیشتر، کارگردان عکس هستید .مثل تولید یک فیلم که شامل پیش‌تولید، تولید و پردازش است و فقط تفاوت اصلی آن با عکاسی در مرحله تولید، موو و فریز بودن آن است. مستندنگاری یعنی هر آنچه که واقعیت است را ثبت کنیم. اما وقتی از واقعیت می‌گذریم به سمت ایده‌پردازی می‌رویم، چیزی غیر از واقعیت را تجربه و عکاسی می‌کنیم. در عکاسی استیج هر آنچه را که دوست دارید کارگردانی کنید و هر آن چیزی را که در خلاقیت شما می‌گذرد به تصویر بکشید و واقعیت بسازید. یک استیج فتوگراف باید کسی باشد که ادبیات، موسیقی، رنگ و چیدمان را بفهمد و بداند.

بررسی عکاسی استیج در ادیتینگ و پرفورمنس و همچنین زیر مجموعه‌های عکاسی استیج شامل: مدلینگ، فشن و تبلیغات، از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

حاضران در پایان به تماشا و بررسی ویدیو پرفورمنسی از آثار حسینی که در سال 2013 در خراسان و در کانسپتی مشترک با رحمان هژیر با موضوع حجاب برای زن و محدودیت آن در خاورمیانه خلق شده بود، پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار