بیانیه کامل سخنگوی آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

تهران (پانا) - پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه سخنگوی این سازمان درباره ایران را منتشر کرد .

کد مطلب: ۸۱۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه کامل سخنگوی آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه سخنگوی این سازمان درباره ایران را منتشر کرد که در زیر می آید:

ماه دسامبر سال 2015، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزیابی نهایی درباره مسائل باقیمانده فعلی و قبلی درباره برنامه هسته ای ایران را به شورای حکام آژانس ارائه کرد.

آژانس در این گزارش برآورد کرد که پیش از پایان سال 2003، یک ساختار سازمانی در ایران وجود داشته که مناسب هماهنگ کردن طیفی از فعالیت های مربوط به ساخت وسیله انفجاری هسته ای بوده است. به رغم این که برخی از فعالیت ها پس از سال 2003 انجام شد، این فعالیت ها بخشی از یک تلاش هماهنگ نبود. برآورد کلی آژانس این بود که طیفی از فعالیت های مربوط به ساخت وسیله انفجاری هسته ای در ایران پیش از پایان سال 2003 به عنوان یک تلاش هماهنگ انجام و برخی از فعالیت ها پس از سال 2003 انجام شد.

آژانس همچنین برآورد کرد که این فعالیتها از مطالعات علمی و امکان سنجی و دستیابی به برخی از قابلیت ها و شایستگی های فنی مرتبط فراتر نرفت. در همین گزارش اعلام شد که آژانس هیچ نشانه مطمئنی از فعالیت ها در ایران در ارتباط با ساخت وسیله انفجاری هسته ای پس از سال 2009 در اختیار ندارد. براساس گزارش مدیر کل، شورای حکام اعلام کرد که بررسی این مسئله خاتمه یافته است.

مطابق با رویه معمول آژانس بین المللی انرژی اتمی، آژانس همه اطلاعات پادمانی را که در دسترس دارد، ارزیابی می کند. با این حال، این رویه آژانس نیست که درباره مسائل مربوط به هر گونه اطلاعات این چنینی، به طور علنی بحث کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار