دوره یک‌ساله ریاست ایران بر گروه 77 و چین در وین پایان یافت

تهران (پانا) -در پایان دوره یک ساله ریاست ایران، روسای سازمان‌های بین‌المللی و نمایندگان کشورهای مختلف از مدیریت موفق جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست گروه 77 تقدیر کردند.

کد مطلب: ۸۰۶۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دوره یک‌ساله ریاست ایران بر گروه 77 و چین در وین پایان یافت

دوره یک‌ساله ریاست رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین بر گروه 77 و چین روز جمعه 18 اسفندماه 96 پایان یافت و ریاست گروه طی مراسمی رسمی با حضور روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو گروه 77 به سفیر و نماینده دائم جدید اکوادر منتقل شد.

در مراسمی که به همین مناسبت در محل سازمان ملل متحد برگزار شد رضا نجفی، نماینده دائم کشورمان طی سخنانی ضمن تشریح تحولات و دستاوردهای گروه در یک‌سال گذشته گفت گروه 77 در طول یک‌سال گذشته بیش از 130 نشست مشورتی برگزار کرده و بیش از 80 سخنرانی در موضوعات مختلف ارائه کرد.

وی همچنین اهم فعالیت‌های گروه در حوزه آژانس و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، موضوعات مربوط به مقابله با جرائم سازمان‌یافته و مواد مخدر، موضوعات مربوط به توسعه صنعتی ملل متحد، مسائل حوزه فضای ماورای جو سازمان ملل متحد و نیز موضوعات مربوطه به منع جامع آزمایشات هسته‌ای را تشریح کرد.

در این نشست که با حضور یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، معاون مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد در وین، و معاونین سی تی بی تی و یونیدو در محل دفتر سازمان ملل متحد در وین برگزار شد، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس و مدیران سایر سازمان‌های بین‌‌المللی مستقر در وین طی سخنانی از فعالیت‌های کشورمان و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست گروه 77 و چین قدردانی کردند. در ادامه این نشست سفرا و نمایندگان تعداد زیادی از کشورهای عضو و از جمله سفیر مصر به نمایندگی از گروه آفریقا، چین، بنگلادش، عراق، شیلی، الجزایر، افغانستان، آفریقای جنوبی، کوبا، ونزوئلا، الجزایر، مالزی، گواتمالا، پرو، پاکستان، نپال، نامیبیا، کنیا و نیجریه از تلاشهای مجدانه نجفی نماینده دائم کشورمان در دوره ریاست گروه 77 و چین و دستاورهای حاصله تقدیر و تشکر کردند.

شایان ذکر است که در این پایان این مراسم ریاست گروه 77 و چنین طی یکسال آینده به سفیر و نماینده دائم اکوادر از گروه آمریکای لاتین منتقل گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار