مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی :

مهمترین سرمایه اجتماعی در دستان معلمان هستند

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت : مهمترین سرمایه اجتماعی در دستان معلمان هستند بنابراین باید برای ساخت یک جامعه قوی به معلم توجه کرد.

کد مطلب: ۸۱۸۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین سرمایه اجتماعی در دستان معلمان هستند

عباس لامعی امروز (11 اردیبهشت) در نشست خبری‌‌ با خبرنگاران با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: ویژه برنامه های گرامیداشت هفته مقام معلم از ۱۲ اردیبهشت که به نام روز «معلم، ولایت مداری و سلوک شهید مطهری» نام گرفته است، آغاز می شود.


وی به تقارن روز معلم با میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه مقارن هم اشاره کرد و گفت: غبارروبی از گلزار مطهر شهدا همزمان با ۱۳ اردیبهشت با حضور فرهنگیان و دانش آموزان در قطعه ۲ بیرجند انجام می شود.


وی با بیان اینکه در ۱۴ اردیبهشت در برخی از شهرستان ها سخنران قبل از خطبه ها از همکاران فرهنگی خواهند بود، افزود: کاروان سپاس از معلم با حضور استاندار خراسان جنوبی همزمان با ۱۵ اردیبهشت در دبیرستان علامه حلی واقع در خیابان سپیده کاشانی برگزار می شود.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: مهمترین سرمایه اجتماعی در دستان معلمان هستند بنابراین باید برای ساخت یک جامعه قوی به معلم توجه کرد.


لامعی عیادت از بیماران فرهنگی بستری در بیمارستان های استان را از جمله برنامه های ۱۶ اردیبهشت ذکر کرد و گفت: همچنین مراسم یادبود فرهنگیانی که در سال ۹۶ به رحمت الهی رفته اند، در محل مسجد امام جعفر صادق علیه السلام بیرجند برگزار می شود.


وی تجلیل از ۲۰ فرهنگی برگزیده را از جمله برنامه های محوری هفته گرامیداشت مقام معلم ذکر کرد و گفت: این مراسم همزمان با ۱۷ اردیبهشت در سالن قلم چی برگزاری می شود که در این مراسم از ۱۴ معلم برگزیده شهرستانی، پنج معلم بسیجی و یک معلم برگزیده کشوری (زهره مکاریان از طبس) تجلیل می شود.


وی دیدار از خانواده شهدای فرهنگی را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته مقام معلم ذکر کرد و اظهار داشت: همچنین مراسم تجلیل از ۵۰۰ فرهنگی استان همزمان با ۲۰ اردیبهشت در محل اردوگاه نوفرست برگزار خواهد شد.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در طول سال تحصیلی جاری ۶ همایش کشوری در استان برگزار شده است، ادامه داد: این مهم علاوه بر معرفی جایگاه اموزشی استان، به معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و پتانسیل های استان کمک می کند.


وی بیان کرد: کسب ۲۰۰ رتبه فرهنگی، هنری، قرآنی و نهج البلاغه، کسب ۹۴ رتبه علمی در مسابقات مختلف علمی، کسب رتبه سوم المپیادهای ریاضی و شیمی از جمله موفقیت های این اداره کل در سال جاری است.


لامعی کسب رتبه دوم و سوم در گروه‌های ریاضی و انسانی در کنکور سراسری را از دیگر موفقیت های این استان ذکر کرد و گفت: همچنین در اعزام به راهیان نور نیز طی سه سال گذشته موفق شدیم ۳۲ هزار و ۵۹۳ نفر را اعزام کنیم که در این خصوص رتبه دوم کشور را کسب کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار