رئیس سازمان بسیج فرهنگیان: رویکرد جدید بسیج توجه به حوزه‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان از دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته معلم خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان: رویکرد جدید بسیج توجه به حوزه‌های اجتماعی است

حسن مرادی در نشست خبری خود که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، رویکرد جدید بسیج را توجه به حوزه‌های اجتماعی دانست و گفت: تقویت اقتصاد مقاومتی و ساخت مدارس در راستای کمک به آموزش و پرورش در مناطق محروم از دیگر سیاست‌های بسیج فرهنگیان است.

مرادی به نقش نهادهای مختلف در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: بسیج نیز برنامه‌هایی در این زمینه دارد که هدف گذاری برای کاهش مصرف مواد در مناطق پرخطر یکی از این برنامه هاست. بسیج در سال گذشته در ۳۵۰ محله پرخطر حضور داشت و برای کاهش مصرف مواد در ۱۰۰۰ محله هدف‌گذاری کرده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی بین حوزه مبارزه با مواد مخدر و بسیج فرهنگیان وجود دارد، گفت: در ابتدا باید بگویم که هماهنگی‌هایی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه صورت گرفته است. سوال این است که آیا نقش معلم در رفتارهای اجتماعی دانش آموز موضوعیت ندارد؟ رفتار بخشی از تربیت است.

وی ادامه داد: کنترل شرایط و محیط برای اینکه دانش‌آموزان کمتر در معرض این آسیب باشند جزو دغدغه‌های سیستم آموزش و پرورش است و ما به سهم خود در این باره ایفای نقش می‌کنیم.

مرادی در ادامه درباره برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان در هفته معلم گفت: برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی بسیج فرهنگیان در 18 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در همین راستا مقالات منتخب استانی به کمیته مرکزی جشنواره ارسال شده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: جشنواره این ظرفیت را دارد که با توجه به پتانسیل علمی فرهنگیان ارتقای بیشتری پیدا کند. بر همین اساس امسال از حدود ۳۰۰ مقاله رسیده ۳۸ مقاله برتر علمی از استان های کشور برگزیده شدند که در ۱۲ محور از رتبه های اول تا سوم از آنها تجلیل خواهد شد.

مرادی دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری در هفته آینده را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار