رئیس دانشگاه خبر داد

اختصاص 200 میلیاردتومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه را برای تجهیز کارگاه، آزمایشگاه و پروژه‌های نیمه تمام در این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 200 میلیاردتومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

ابراهیم صالحی عمران در اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و آموزشکده های سراسر کشور دانشگاه فنی و حرفه ای که امروز 10 اردیبهشت در دانشکده شریعتی تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت علوم تمرکز بر روی آموزش های مهارتی و ارتقای آموزش های مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: آموزش عالی در کشور توسعه پیدا کرده است که اساس آن نگرش مثبت نسبت به این آموزش ها و دانشگاه فنی و حرفه ای است. این نگرش در دو قسمت عرضه و تقاضا است که ریشه های توجه به آموزش عالی برای تربیت نیرو با نگرش مثبت را در جامعه تقویت کرده است.

وی افزود: اکنون با پدیده ای به نام انبوه فراگیری آموزش عالی در بدنه کشور مواجه هستیم. باید دید آموزش عالی چقدر می تواند در رشد و توسعه کشور سهم داشته باشد. پایه این آموزش بر روی تربیت نیرو به عنوان سرمایه نهادینه شده است. از طرفی موضوع بیکاری باعث شده تا آموزش عالی در توسعه کمی به بی فایدگی سرمایه انسانی تبدیل شود که این موضوع در یک مقایسه رتبه ایران را مطلوب نکرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای موضوع بیان کرد: باید بدانیم همه مشکلات و بیکاری ها مربوط به آموزش عالی نیست اما اصلاحات اساسی جامعه به پدیده ای تحت عنوان حرفه گرایی در آموزش عالی برمی گردد و باید از این بی فایدگی خارج شویم. راه حل رسیدن به آموزش های مهارتی تقویت دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یکی از متولیان آموزش مهارتی است. این دانشگاه قدمتی ۵۰ ساله در زمینه آموزش دارد. دانشکده شریعتی این دانشگاه ۶ هزار دانشجو دارد و ۷۴ دانشگاه کشور با کمتر از هزار دانشجو درحال فعالیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای دارای ۱۵۰ رشته تحصیلی است، گفت: در این دانشگاه ۹۶ رشته کاردانی، ۴۷ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۷ رشته کارشناسی پیوسته وجود دارد. همچنین ۱۸ درصد دانشجویان در رشته انسانی، ۲۹ درصد در رشته هنر و معماری، ۵۲ درصد فنی و مهندسی و ۲۲ درصد در رشته کشاورزی مشغول تحصیل هستند.

صالحی عمران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد فضای کارگاهی به رشته فنی و مهندسی اختصاص دارد، افزود: برای افزایش هنرآموزی با آموزش و پرورش پیوستگی خاصی داریم زیرا این پیوستگی می تواند به بحران نیروی انسانی دانشگاه کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار