معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی :

شرکت بیش از 1000دانش آموز خراسان شمالی در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز

بجنورد (پانا)-طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان خراسان شمالی در دبیرستان علوم و معارف صدرای بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از 1000دانش آموز خراسان شمالی در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز

علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن تاکید بر جایگاه ویژه قرآن در برنامه های آموزش و پرورش ، برگزاری این مسابقات را گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و انس گرفتن دانش آموزان با قرآن و نماز دانست

وی ادامه داد : بیش از 80 در صد دانش آموزان در مرحله اول مسابقات قرآن ، نماز و عترت شرکت داشته اند.

شورزاده افزود : مرحله استانی این مسابقات با حضور بیش از 1000 نفر از دانش آموزان منتخب شهرستانی طی دو روز و در 12 رشته برگزار می شود که حدود 100 نفر از نفرات برتر به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

دکتر باقری معاون قرآن اداره کل قر آن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که در این مراسم حضور داشت گفت : توسعه قرآن و فرهنگ قرآنی از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش است و در همین راستا مرکز توسعه آموزش قرآن کریم بصورت عام بزودی راه اندازی می شود.همچنین اختصاص یک مرکز فراگیر قرآنی از اولویت های برنامه های این وزارت است .

وی افزود: حفظ جزء 30 قرآن از دیگر برنامه های سال 97 خواهد بود با کمک کلیه دستگاه های مرتبط اجرا می شود .

معاون قرآن اداره کل قرآن ، عترت و نماز با اشاره به طرح وقف مشارکتی قرآن گفت: این طرح در خراسان رضوی اجرا شده که در آن هر دانش آموز با پرداخت حداقل 100 تومان می تواند واقف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار