در گفت‌وگو با پانا

بهنام محمودی: والیبال ایران باید با اروپا همسو شود؛ مردم منتظر طلای بازی‌های آسیایی هستند

 تهران (پانا) – کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران انتخاب نشدن سرمربی برای تیم ملی والیبال «ب» ایران را که قرار است به بازی‌های آسیایی 2018 برود، نشانه ضعف فدراسیون والیبال دانست.

کد مطلب: ۸۱۷۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بهنام محمودی: والیبال ایران باید با اروپا همسو شود؛ مردم منتظر طلای بازی‌های آسیایی هستند

بهنام محمودی، پیشکسوت والیبال ایران، در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط این روزهای تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها گفت: والیبال ایران امسال سال شلوغی را پیش رو دارد و برای این مسابقات از همین حالا در حال آماده شدن است؛ چند روز پیش هم لیست تیم ملی برای لیگ ملت‌ها اعلام شد که به نظرم افرادی که به تیم ملی دعوت شده‌اند شایستگی لازم را داشتند و من موافق این هستم که در کنار بازیکنان با تجربه، جوانان هم بتوانند وارد شوند و بازی کنند. این چرخه همیشه وجود داشته و کسانی که پا به سن گذاشته‌اند باید با احترام بروند و جوانان جانشین آن‌ها شوند و از این فرصت هم استفاده کنند .

وی ادامه داد: تا قبل از لیگ ملت‌ها که در خردادماه برگزار می‌شود تیم ملی یک بازی دوستانه با صربستان دارد که به نظرم این تعداد بازی دوستانه خیلی کم است و طبیعتاً هر چقدر بیشتر باشد شرایط برای آمادگی تیم جهت حضور در این مسابقات بهتر خواهد بود اما به هر حال چاره‌ای نیست و باید در حال حاضر قدر همین بازی تدارکاتی را هم دانست تا تجربه کافی به بازیکنان بدهد .

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران راه موفقیت در والیبال را همسو شدن با اروپا عنوان کرد و گفت: به نظرم باید والیبال ما با تیم‌های اروپایی و لیگ جهانی همسو باشد تا موفقیت این رشته تضمین شود. شما ببینید ما لژیونرهایی که در سطح اروپا داریم مثل میلاد عبادی پور و جواد معنوی نژاد الآن همگی در تیم‌هایشان حضور دارند و در کوران مسابقات هستند اما ما مدت‌هاست لیگمان تمام شده است. به نظرم ما در وهله اول باید لیگ برتر را با لیگ‌های اروپایی هماهنگ کنیم .

محمودی در مورد مشخص نبودن نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: این یک ضعف اصلی برای فدراسیون والیبال محسوب می‌شود چرا که بازی‌های آسیایی برای همه مردم و همه کشورهای آسیایی مهم است. ما 4 سال پیش تجربه کسب مدال طلای این رقابت‌ها را داشتیم و اگر به دنبال تکرار این قهرمانی هستیم باید هر چه سریع‌تر تکلیف تیم اعزامی کادر فنی آن مشخص شود و ببینیم تیم قرار است با چه بازیکن‌ها و کادر مربیگری در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حضور پیدا کند .

پیشکسوت والیبال ایران در مورد انتخاب سرمربی برای تیم ملی ب و حضور سیچلو در بین گزینه‌ها گفت: ما در حال حاضر چند مربی بسیار خوب داخلی داریم که در تراز مربیان بین‌المللی خوبی همچون سیچلو هستند اما در کل تصمیم نهایی درباره انتخاب سرمربی بر عهده هیات رئیسه فدراسیون والیبال است و در نهایت باید دید تفکرات آنها چگونه است و چه کسی را انتخاب می‌کنند. به طور حتم اگر یک مربی ایرانی که دارای اعتبار و نظم باشد انتخاب شود در نهایت به نفع والیبال ایران خواهد بود. در کل هر فردی انتخاب شود باید در هماهنگی با تیم ملی اما به صورت مستقل تصمیم بگیرد و در این مدت کم بازیکنان را به بالاترین درجه آمادگی برساند چرا که والیبال ایران از سطح قاره آسیا فراتر رفته است و مردم توقعشان از این رشته بیشتر از قبل شده و مانند چهار سال پیش منتظر کسب مدال خوش‌رنگ طلا در بازی‌های آسیایی هستند .

محمودی درباره شرایط فعلی فدراسیون بعد از روی کار آمدن احمد ضیایی گفت: ضیایی مدتی فرماندار بودند و سال‌ها هم در هیات رئیسه فدراسیون والیبال در کنار داورزنی حضور داشتند. من آرزو می‌کنم که او موفق باشد چرا که موفقیت او برای والیبال مهم است و ما را خوشحال می‌کند. البته همه این‌ها در شرایطی است که رئیس فدراسیون از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و حتی از نظر منتقدان هم استفاده کند. اینکه هر کسی انتقاد کرد سریع واکنش نشان بدهیم درست نیست و باید از انتقادهای سازنده استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار