وزارت اطلاعات خوش سابقه ، خوش نام ، موفق ، مایه اقتدار نظام و انقلابی است

بوشهر ( پانا ) - آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهربا قدردانی از تلاش کارکنان وزارت اطلاعات بیان داشت : وزارت اطلاعات خوش سابقه ، خوش نام ، موفق ، مایه اقتدار نظام و انقلابی است که در مقابل تمامی توطئه‌های دشمنان از جمله استکبار جهانی با اقتدار و قوت ایستاده است.

کد مطلب: ۸۱۷۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزارت اطلاعات خوش سابقه ، خوش نام ، موفق ، مایه اقتدار نظام و انقلابی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز تولد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) بر توجه به فلسفه انتظار و فرهنگ مهدویت تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی مراکز مذهبی باید در نیمه شعبان با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی پرمحتوا جایگاه مهدویت در جامعه را تبیین و تشریح کنند.

غلامعلی صفایی بوشهری گفت : امام صادق (ع) می فرماید: هر کس خوشحال و مسرور می شود که از اصحاب آقا امام زمان باشد باید سه کار انجام دهد و در زندگی سه ویژگی باید داشته باشد.

یک انتظار ظهور آقا امام زمان بکشد به معنای دقیق کلمه ، انتظار یعنی خود را آماده کردن، محیط را آماده کردن، فضا را محیا کردن، امور منفی را پاک کردن و مثبتاتی که جلب نظرآن غائب موعود جلب می کند مهیا کردن مثل انسانی که میزبان است و می خواهد میهمانی دهد، خانه را آماده می کند، خود را آماده می کند، خانه را آماده می کند که آن مناسب آن مهمان، انتظار به این معنا است یعنی وضعیت جهانی را نپسندیم، شرایطی که الآن در جهان است، فساد و بی عدالتی و ستم تمام جهان را فرا گرفته نپسندیم، کوشش کنیم جامعه را آماده کنیم، خود را آماده کنیم با تقوا و ایمان، با زندگی حلال، با پاکی هم خود و هم خانواده و هم جامعه و این انتظار راستین است.

دوم ، کسانی که می خواهند صحابه ی امام زمان باشند نهایت تقوا را باید داشته باشند، گناه نکنند، نزدیک گناه نشوند، چقدر انسان ها هستند که با زبانشان گناه می کنند و بعد دعا می کنند آقا امام زمان ما از صحابه تو باشیم، چقدر تخریب شخصیت، چقدر دروغ، چقدر غیبت، فردی که اینگونه عمل می کند نمی تواند از صحابه ی امام زمان باشد . انسانی که می خواهد افتخارش این باشد که جزء شیعیان امام زمان باشد باید تمام وجودش پر از تقوا باشد، گناه نکند.

و سوم این است که تمام ویژگی ها و فضائل اخلاقی را دارا باشد. میزان اخلاق این است که آن چیزی که برای خود می پسندی برای دیگران بپسند و آن چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند، این میزانی است که امیر المؤمنین ارائه کرده اند.

انتظار که موجب خودسازی و جامعه سازی شود. دوم پرهیز از نزدیکی به گناه ، تقوا یعنی گناه نکردن و ورع یعنی نزدیک نشدن به گناه، یاران امام زمان این طور نیست که گناه نمی کنند نزدیک گناه هم نمی شوند. و سوم آن تأدب به آداب الهی، تنعم به مکارم الاخلاق، این گونه ویژگی های صحابه امام زمان است.

بعد امام صادق (ع) می فرماید اگر کسی این گونه بود ولی هنوز امام زمان ظهور نکرده این آقا فوت کرد او چنین ثوابی دارد مثل ثواب کسی که امام زمان را درک می کند و در رکاب امام زمان است .

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت : این سبک زندگی اسلامی است ، انتظار در شرایط کنونی به معنای سازنده ی خود، پرهیز و دوری از گناه و از آن طرف دارا بودن مکارم و محاسن اخلاق است .

امام جمعه بوشهر در سخنان خود ، وزارت اطلاعات را یکی از ارکان مهم نظام اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: سالروز میلاد مهدی ال محمد(ص) حضرت مهدی موعود(عج) بر تمامی سربازان خوش نام و گمنام امام زمان(عج) تبریک می‌گویم.

صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش کارکنان وزارت اطلاعات بیان داشت : وزارت اطلاعات خوش سابقه ، خوش نام ، موفق ، مایه اقتدار نظام و انقلابی است که در مقابل تمامی توطئه‌های دشمنان از جمله استکبار جهانی با اقتدار و قوت ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان افزود: باید مردم به ویژه جوانان از اخلاق، رفتار، روحیه انقلابی، دینداری و ولایت مداری حضرت علی اکبر(ع) الگو بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جوانان را سرمایه اجتماعی و اقتدار یک کشور دانست و تصریح کرد: باید به جوانان در جامعه در عرصه‌های تحصیل، ورزش، آموزش، تفریحات سالم، برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه شود و احترام، عزت و تکریم آنان در جامعه و خانواده یک اصل است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه جهان استکبار با تمام وجود جوانان را مورد هدف توطئه‌ها و ترفندها قرار داده است تاکید کرد: مسئولان با تمام وجود ضمن توجه به مطالبات و خواسته‌های آنان، باید جوانان را مورد تکریم و احترام قرار دهند و زمینه رشد و تعالی آنان را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه متصدی جامعه در آینده بر عهده جوانان امروز است خاطر نشان کرد: باید زمینه رشد جوانان در عرصه‌های تعلیم و تربیت، تحصیل، پژوهش، رشد علمی، تهذیب و تدین بیش از پیش فراهم و فضای فرهنگی و تفریحی باید متناسب با جوان انقلابی ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت: ضمن قدردانی از تلاش مسئولان آموزش و پرورش، امید است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر چه زودتر اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر مشارکت مسئولان و خیران در حل مشکلات آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه مدرسه خانه دوم فرزندان جامعه و دانش‌آموزان محسوب می‌شود باید همگان در حل مشکلات، آموزش و پرورش و مدارس مشارکت کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به تربیت دینی و انقلابی دانش‌آموزان گفت: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود با تربیت دینی و انقلابی دانش‌آموزان زمینه ارتقا رشد و تعالی آنان بیش از پیش فراهم شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، با بیان اینکه استان بوشهر با این آبراه استراتژیک دارای بیشترین مرز طولانی است تصریح کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های ساحلی است که بیشترین کرانه با خلیج فارس دارد و در عرصه جغرافیای اقتصادی دارای ظرفیت بالای نرخ رشد توسعه اقتصادی در فضای جغرافیای کرانه‌ای است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر با این ظرفیت کرانه‌ای نباید حتی یک نفر بیکار داشته باشد افزود: برای رشد اقتصاد ساحلی و کرانه‌ای استان بوشهر باید در آن برنامه‌‌های اقتصاد کرانه‌ای طراحی و اجرایی شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر همکاری نخبگان، پژوهشگران و صاحبان علم و فناوری بر طراحی اقتصاد کرانه‌ای تصریح کرد: پس از طراحی اقتصاد کرانه‌ای، ارائه آموزش و پرداخت تسهیلات زمینه کارآفرینی جوانان در عرصه اقتصاد کرانه‌ای فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به جامعه کارگری گفت: کارگران رکن مهم توسعه و پیشرفت جامعه و کشور هستند که باید به خواسته‌های آنان توجه و کارفرمایان دولتی و غیردولتی باید بر پرداخت حقوق آنان به وقت تلاش کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت : همچنین روز یکشنبه روز شوراها است و امیدوارم تمامی شوراها در جهت خدمت و پیشرفت جامعه حرکت کنند و ان شاءالله فضایی فراهم کنند که در آن همدلی ، وحدت، ولایتمداری، دانش بنیانی و خدمت به مردم ، این دوره ها همه تمام می شود و چیزی که می ماند آن خدمت الهی که در دید مردم و جامعه و در دید تاریخ باقی می ماند. مهم آمدن نیست ،مهم چگونه رفتن است.

انسان که متولد می شود مهم است اما مهمتر از آن آن وقتی است که می میرد و می رود ارتحال پیدا می کند و می بیند چه از خود به جای گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار