دانش آموزان در هفته مشاغل با مهارتهای حرفه ای آشنا می شوند

بوشهر ( پانا ) مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : هفته مشاغل یکی از مهمترین رویدادهای هدایت تحصیلی است که مسیر زندگی و شغلی دانش آموزان را تعیین و با مهارتهای حرفه ای آشنا می شوند .

کد مطلب: ۸۱۶۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در هفته مشاغل با مهارتهای حرفه ای آشنا می شوند

ناصر کرمی در گفتگو با خبرنگار پانا بوشهر بیان داشت ، مدیران، مشاوران و مربیان همه تلاش خود را به کار می گیرند تا در مقطع دوم متوسطه دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای هدایت شوند.

کرمی تاکید کرد : از خانواده ها و اولیا می خواهیم همکاری لازم را با مشاوران انجام دهند تا در بخش هدایت تحصیلی آنچه که به خیر و صلاح دانش آموزان است، انجام گیرد.
کرمی خاطر نشان کرد : در تمام شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت هفته مشاغل نمایشگاه برپا می شود.
وی یادآور شد: دانش آموزان متوسطه اول بویژه پایه نهم با توجه به اینکه در آستانه انتخاب رشته هستند می توانند از این نمایشگاه ها بازدید و با حرفه ها و شغل های مختلف آشنا شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با برپایی این نمایشگاه ها تلاش می شود دانش آموزان برای پایه دهم انتخاب رشته بهتر و مناسب تری داشته باشند.
کرمی بیان کرد: رویکرد آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه مناسب برای فراگیری مهارت در مدرسه های نظری است که دانش آموزان در کنار درس های تئوری به صورت جنبی مهارت بیاموزند.
کرمی تاکید کرد: هجوم دانش آموزان به سمت رشته های نظری بدون توجه به استعدادهای ذاتی آنها باعث می شود تعداد کمی از آنها به رشته های مورد نظر دانشگاهی ورود کنند و برخی دیگر به دلیل نبود استعداد لازم و انتخاب مسیر نادرست سرخورده می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار