تاکید مدیرکل قرآن آموزش و پرورش بر ایجاد موج قرآنی در مدارس و سطح آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی را ایجاد موج قرآنی در مدارس و سطح آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۱۶۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید مدیرکل قرآن آموزش و پرورش بر ایجاد موج قرآنی در مدارس و سطح آموزش و پرورش

محمدرضا مسیب‌زاده در نشست شورای سیاست گذاری مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام که امروز در مصلی تهران برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ‌های مسابقه‌ای آموزش و پرورش، اظهار کرد: سی و شش دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی هرساله در ۴مرحله برگزار می‌شود و امسال این فعالیت از مهر سال گذشته آغاز شده و به صورت مسابقات استانی درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امید و شرایط حضور شرکت کنندگان در این مسابقات را به فال نیک می‌گیریم گفت: وزیر آموزش و پرورش به ادامه این کار تایید دارند. سال گذشته بعد از ۲ سال وقفه پنجمین دوره مسابقات با حضور ۳۱ کشور برگزار شد.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: نکته حائز اهمیت این است که برگزاری این مسابقات هدف نیست هدف برگزاری این مسابقات ایجاد وسیله‌ای برای افزایش انگیزه بین دانش‌آموزان است.

مسیب‌زاده اشاره کرد: خوشحالیم بزرگترین اردوی دانش‌آموزی در سطح جهان در مصلی برگزار شد و ۵ هزار دانش‌آموز از این مسابقات از شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران بازدید کردند.

وی بر موج قرآنی و رقابت دانش‌آموزان در مدارس و سطح آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: ما به دنبال یک کار مدرسه‌ای هستیم.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در دبیرخانه مسابقات قرآن دانش‌آموزی پیش بینی ارسال یک دعوتنامه را به سرپرستان میهمان کردیم که برای مسابقات سال آینده حضور داشته باشند.

مسیب‌زاده عنوان کرد: سال ۷۸ این مسابقات را با ۲۶ کشور شرکت کننده برگزار کردیم امیدواریم سال آینده ۴۵ کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وی همچنین از راه اندازی یک دبیرخانه در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار