معاون پرورشی آموزش و پرورش: سامانه بررسی ایده‌های دانش آموزی در دبیرخانه مجلس دانش آموزی راه اندازی می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکیدبر اهمیت جایگاه و کارکرد مجلس دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت از راه‌اندازی سامانه بررسی ایده‌های دانش‌آموزی در دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: سامانه بررسی ایده‌های دانش آموزی در دبیرخانه مجلس دانش آموزی راه اندازی می‌شود

علیرضا کاظمی در نشست پایانی هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه امروزه جمهوریت و اسلامیت نظام محصول تلاش‌ها و خون‌های شهیدان است، اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی شاید یکی از بهترین مسیرهاست که صدای رسای دانش‌آموزان و نگاه نقادانه و خلاقانه دانش‌آموزان را به مسایل کشور منعکس می‌کند و به گوش مسئولان می‌رساند.

وی به جایگاه مجلس دانش‌آموزی اشاره و بیان کرد: مجلس دانش‌آموزی از سه منظر از جایگاه بالا و والایی برای نظام تعلیم و تربیت برخوردار است: اولین منظر اندیشه سیاسی امام در تشکیل حکومت اسلامی و نگاه ایشان و رهبری در جمهوری بودن و اسلامی بودن نظام است. مجلس دانش‌آموزی مسیری است که دانش‌آموزان به تمرین عملی دموکراسی و احترام به نظر اکثریت می‌پردازند و می‌توانند جمهوریت نظام را نهادینه کنند.

وی درباره منظر دوم گفت: منظر دوم، منظر سند تحول بنیادین است.شعار ما در سند و مهم‌ترین رویکرد تعلیم و تربیت، تربیت تمام‌ساحتی است و یکی از ساحت‌های مهم آن ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی است که مجلس دانش‌آموزی بهترین بستر را برای تربیت اجتماعی و سیاسی فراهم می‌کند.

کاظمی منظر سوم را این‌طور بیان کرد که آموزش و پرورش باتوجه به تمام تنگناها و مشکلات می‌تواند پیامدها و بروندادهای کار ارزشمند معلمی را در عرصه‌های مختلف در جامعه عرضه کند‌. شما در مجلس دانش‌آموزی شاهد حضور جوانان شجاع، نقاد، آگاه، بصیر و دلاور که شجاعانه و نقادانه و خلاقانه مسایل را مطرح می‌کنند هستید که این محصول کار آموزش و پرورش و معلمان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطمئن هستیم که مدیران آینده کشور از همین جمع‌ها برمی‌خیزند.

وی خطاب به وزیر افزود: حضور بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در فرایند کاملا قانونی و رسمی کشور،حضور ۶۲۰ هزار دانش‌آموز در شورای دانش‌آموزی مدارس، حضور بیش ار ۵ هزار دانش‌آموز در مجامع دانش‌آموزی استان و مناطق بهترین بستر برای تربیت نسل جوان انقلابی، مومن و متدین است.

کاظمی همچنین عنوان کرد: ۱۵۰ نفر نماینده مجلس دانش‌آموزی بیش از ۶۲۰ هزار دانش‌آموز ۵ هزار دانش‌آموز مجامع استانی و بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموزند و خواسته‌های آنان در بازخورد مسایل تعلیم و تربیت برای متولیان راه گشا و ارزشمند است.

وی بیان کرد: ما مشورت ارزشمند آنان و نگاه نقادانه دانش‌آموزان را در مجلس ارج می‌‌نهیم و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف از نظرهای آنان استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت:‌ سامانه بررسی ایده‌های دانش آموزی در دبیرخانه مجلس دانش آموزی راه اندازی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار