با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

اولین دوره آموزشی طلاب وظیفه به میزبانی استان قم برگزار شد

قم (پانا)- اولین دوره آموزشی طلاب وظیفه سراسر کشور در آموزش و پرورش با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی، حجه الاسلام کشوری معاون ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، ناصر حمزه ای معاون پرورشی و فرهنگی و برخی از مسئولین آموزش و پرورش استان در تالا آموزش و فرهنگ خانه معلم آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۸۱۵۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره آموزشی طلاب وظیفه به میزبانی استان قم برگزار شد

علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه حضور طلاب در حوزۀ علمیه فرصت های جدیدی را برای شروع فعالیت های تربیتی در ساختاری متفاوت فراهم می سازد گفت: تمامی حرکات طلاب و روحانیون در مدارس مورد الگوگیری توسط دانش آموزان قرار می گیرد.

وی گفت: مسئله تربیت بسیار پیچیده و دشوار است و دلیل این پیچیدگی هم به آن علت است که متولیان تربیتی با انسان که از پیچیدگی های متنوعی برخوردار است رو به رو هستند و باید از انعطاف لازم برای انجام هر گونه فعالیت برخوردار باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هدف تربیت را بر مبنای سند تحول بنیادین و نقشه راه آموزش و پرورش رسیدن به قرب الهی مطرح کرد و گفت: سعادتمندی دنیوی و اخروی انسان که همان حیات طیبه است، از جمله اهداف وصول به قرب الهی است.

کاظمی گفت: اگر ما می خواهیم حیات طیبه را در دستگاه اموزشی و تربیتی به معنای واقعی عملی سازیم باید به تربیت نگاه تمام ساحتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نگاه تک بعدی به مسئله تربیت دانش آموزان تعادل و توازن را در رشد و پرورش ساحت های مادی و معنوی آنان به هم می زند که یکی از موانع تربیت دینی دانش آموزان در مدارس همین مورد است.

کاظمی یکی از چالش های امروز آموزش و پرورش را جدایی حوزه تربیت از آموزش خواند، گفت: تربیت در عصر کنونی یک مجموعۀ به هم پیوسته و متحد‌الشکل است و موفقیت در این زمینه هیچ راهی ندارد به غیر از آنکه تمامی عوامل اجرایی این دستگاه عظیم تربیت را در اولویت فعالیت های خود قرار بدهیم.

وی در این زمینه افزود: آموزش و پرورش نباید تنها بر ریل دانش اندوزی صرف حرکت کند و باید به مسائل تربیتی توجه ویژه داشته باشد.

کاظمی دانش‌محور بودن را از مشکلات دیگر آموزش و پرورش دانست و گفت: این نهاد مقدس باید به سمت مهارت‌محوری حرکت کند و در آن دانش به رفتار مبدل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود معلمی را متفاوت با سایر هنر ها و مشاغل دانست و ضمن تاکید بر دلسوزی پدرانه و مادرانه در امر تربیت آینده سازان ایران اسلامی گفت: عشق به آموزش و تربیت باید همیشه در وجود مربی باشد و با نفوذ در دل دانش آموز تاثیری ماندگار به جای گذارد.

وی مربیان پرورشی به عنوان راهبران تربیتی یاد کرد و ارتباط موثر و سرشار از محبت و پذیرش نسبت به دانش آموزان را اصل مهم در تحقق اهداف دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر توجه جدی مربیان نسبت به دانش آموزانی که به دلیل مشکلات گوناگون هماهنگی کمتری با هنجار های جامعه، مدرسه و خانواده دارند تاکید کرد.

وی گفت: مربی در درجه اول باید خود در راه رسیدن به فضایل اخلاقی تلاش جدی داشته باشد چه بسا حجم عظیمی از اهداف تربیتی با مشاهده و الگوگیری دانش‌آموزان در این جهاد اخلاقی و علمی نائل آید.

کاظمی در پایان گفت: سیاست آموزش و پرورش در حاضر بر مبنای ارتباط عمیق و ریشه‌دار با حوزه های علمیه و بهره‌مندی از توصیه‌ها و نظرات علما و بزرگان دینی استوار است که این مهم می تواند برکات بی‌نظیری را از خود بر جای بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار