مدیر آموزش و پرورش ماکو تاکید کرد:

توجه جدی به مسئله بهداشت در کلاس های درس

ارومیه (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ماکو با بیان اینکه جامعه سالم در گرو ارتقا بهداشت است؛ بر لزوم توجه جدی به مسئله بهداشت در کلاس های درس تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۵۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
توجه جدی به مسئله بهداشت در کلاس های درس

اکبر باباپور، در آیین نواختن زنگ سلامت در شهرستان ماکو، سلامت را بزرگترین نعمت اعطایی از سوی خداوند به انسان عنوان کرد و گفت: برای ارائه و ارتقاء آموزشهای لازم برای حفظ و نگهداری نعمت بزرگ سلامتی، آموزش و پرورش نقش اساسی را ایفا می نماید.

مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت: ابتدایی ترین حقوق هر فرد بهره مندی از سلامت است و هر فرد سزاوار برخورداری از آن است.

باباپور با بیان اینکه سلامت بزرگترین پیشوانه یک جامعه است؛ ادامه داد: برای داشتن یک جامعه سالم و دانش آموزانی پرنشاط نیاز است تا به بحث بهداشت و پیرامون آن در کلاس های درسی توجه جدی شود.

باباپور بیان کرد: در هفته سلامت برنامه پیاده‌روی، مسابقه نقاشی، مسابقه مقاله نویسی و غیره، در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان ماکو در این هفته قرار دارد.

وی ادامه داد: مدارس شهرستان ماکو در بحث سلامت ، مقام چهارم در منطقه برتر استان را طی سالیان گذشته به خود اختصاص داده بود.

وی رسالت آموزش و پرورش شهرستان را در بخش سلامت دور کردن دانش آموزان از رفتارهای پرخطر و تحرکات خطرناک عنوان کرده گفت: رویکرد اصلی سازمان در بحث بهداشت روانی و جسمانی افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و افزایش ساعات ورزش مفید است.

رئیس مرکز بهداشت ماکو در تشریح چرایی نامگذاری هفته سلامت گفت: کشور ایران جزء اولین کشور ها در رشته کن کردن بیماری های غیر واگیر دار است و این برای کشور ما یک افتخار محسوب می شود.

رحیم صمدی سبک زندگی را عاملی تاثیرگذار در بهداشت عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان ریشه‌های جامعه هستند و اگر این ریشه ها در جهت درست، تقویت شوند، جامعه بدون ابتلا به بیماری خطرناک ادامه راه خواهد داد.

وی گفت: بهترین گروه و مرحله در جهت تزریق سبک زندگی ایرانی، اسلامی و صحیح، جایگاه مقدس آموزش و پرورش است.

صمدی، پوشش معاینه ای ارگانها، برنامه های ارزیابی ادارات در حوزه بهداشت، آموزش هایی پیرامون اعتیاد و سیگار را از جمله برنامه های حوزه بهداشت در هفته سلامت عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار