معاون عمرانی استاندار کردستان : شوراها در زمینه وظایف خود مطالبه گر باشند

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شوراهای اسلامی باید در زمینه وظایف خود مطالبه گر باشند و البته در کنار آن توقعات و انتظاراتی که در چهارچوب قانون از آنها وجود دارد را برآورده کنند.

کد مطلب: ۸۱۵۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی استاندار کردستان : شوراها در زمینه وظایف خود مطالبه گر باشند

امیر قادری معاون عمرانی استاندار کردستان در جلسه هماهنگی برنامه های گرامیداشت هفته شورا اظهار کرد: بخشی از دلیل نهادینه نشدن کامل جایگاه شوراها ناشی از عملکرد شوراها و بخشی ناشی از مسئولان است.
وی با بیان اینکه شوراها پلی میان مسئولان و مردم هستند، افزود: در قانون جایگاه مناسبی برای شوراها پیش بینی شده و مشکلات شوراها ناشی از عدم خودباوری در شوراها و یا برخی رفتارهای مسئولان بوده است.
معاون استاندار کردستان گفت: در هر کشوری که در ارکان تصمیم گیری آن مردم و نمایندگان مردم حضور داشته اند، توسعه اتفاق افتاده است.
قادری تصریح کرد: شوراها در کنار برخی ایرادات نقاط قوی زیادی هم دارند که لازم است با اصلاح و رفع نقاط ضعف نسبت به تقویت نقاط قوت اقدام شود.
وی تاکید کرد: موضوع آموزش هم برای اعضای شوراها و هم برای سایر اقشار جامعه یک ضرورت اساسی است تا جایگاه و تکالیف و اختیارات شوراها بیشتر در جامعه نهادینه شود.
مهندس قادری تصریح کرد: شوراها در کنار بیان مشکلات برای حل آنها راهکار هم ارائه بدهند؛ چراکه راه حل مشکلات استان باید از درون خود استان پیدا شود.
وی بر ضرورت توجه به اقتصاد روستاها تاکید کرد و گفت: اگر به اقتصاد روستا به عنوان کانون تولید توجه نشود، شاهد خالی شدن روستاها از سکنه خواهیم شد.
معاون استاندار کردستان خاطرنشان کرد: دولت تسهیلات مناسبی برای تقویت اشتغال روستایی در نظر گرفته است و شوراها باید با آگاه سازی مردم از این تسهیلات، دولت را در گسترش اشتغالزایی روستایی یاری دهند.
قادری تاکید کرد: این تسهیلات باید به آن دسته از طرحهایی که موجب تقویت عملکرد اقتصادی و اشتغالزایی در نقاط روستایی می شوند تعلق بگیرد.
وی افزود: به زودی 24 روستای بالای 30 خانوار در استان که فاقد دهیاری هستند صاحب دهیاری می شوند.
قادری با تاکید بر اینکه امسال باید مراسم بزرگداشت روز شورا بسیار مطلوب برگزار شود، گفت: شورای استان و شورای شهرستان باید بیشتر نقش آفرین باشند و مسائل شهرستانها را رصد و به دفاتر شهری و روستایی استانداری اطلاع دهند
قادری در ادامه به موضوع آب پرداخت و با بیان اینکه این بحث مطالبه جدی مردم استان است، گفت: نتیجه مداخلات اشتباه انسانی در طبیعت پیدایش ریزگردها است.
وی تاکید کرد: انتقال آب از یک حوضه به حوضه دیگر امری اشتباه و خطا است و مسائل متعدد اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و زیست محیطی را به دنبال دارد که البته این مسئله به طور مداوم از سوی دولت در استان در سطح کشور پیگیری شده و می شود.
معاون استاندار کردستان گفت: در شرایطی که کشاورزی با صرفه اقتصادی در کردستان وجود دارد و می تواند زمینه ساز اشتغال و توسعه باشد، چرا این کار با هزینه اضافی در جای دیگری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار