در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران: بخش‌نامه‌های ضد فساد نجفی را دنبال می‌کنیم

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران می‌گوید شورا اجازه نمی‌دهد اصولی محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، در راستای جلوگیری از فساد در شهرداری پی ریزی کرد، به‌هم بریزد.

کد مطلب: ۸۱۵۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران: بخش‌نامه‌های ضد فساد نجفی را دنبال می‌کنیم

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به اینکه آیا با رفتن نجفی از شهرداری تهران بخشنامه‌های ضد فساد او اجرا می‌شود؟ گفت: قطعا شورای شهر تهران و کمیسیون شهرسازی شورا اجازه نمی‌دهد اصولی که آقای نجفی با موافقت شورا به اجرا در آورد، فراموش شود و ما قطعا بخشنامه‌های ضد فساد نجفی را در شهرداری دنبال می کنیم .

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: یکی از شاخص‌هایی که شورا برای انتخاب شهردار به آن توجه دارد همین اصول اساسی به ویژه اصل شفافیت و بخش‌نامه‌های مربوط به رعایت مقررات شهرسازی است. در مناطق تهران نیز شوراهای معماری طی سالیان طولانی تصمیم‌گیری‌هایی خلاف قوانین و مغایر با اصول معماری و شهرسازی می‌گرفتند که در دوره جدید شهرداری این روند به صورت کامل متوقف شد. اصول معماری و شهرسازی در قوانین و مقررات مطرح شده است، منتهی روندهایی در گذشته نهادینه شده بود که قانون دور زده شود. حرف شورا این است که چرا نباید قانون رعایت شود و حرف آقای نجفی هم همین بود.

وی افزود: نهادینه کردن، شفاف‌سازی و رعایت مقررات طرح تفصیلی شهرداری تهران هزینه‌هایی دارد که شورا و شهرداری باید آن را بپذیرد. هزینه آن برای شهرداری این است که با مدیرانی که منتخب می‌شوند اما این موارد را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند یا اینکه ممکن است درآمدهای شهرداری به شدت کاهش پیدا کند. هزینه این اقدام برای شورا هم افزایش کار در بخش نظارت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار