دانش آموزان پیشتاز سمنانی "محیط یار" می‌شوند

سمنان (پانا) - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: ظرفیت دانش آموزان به‌عنوان محیط یاران در استان سمنان به‌کارگیری می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۵۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان پیشتاز سمنانی "محیط یار" می‌شوند

عباسعلی دامنگیر در دیدار با رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.

وی با بیان اینکه این امر باید در فرهنگ عمومی مردم ترویج شود افزود: ظرفیت دانش آموزان به‌عنوان محیط یاران در استان سمنان به‌کارگیری می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و آموزشی از رویکردهای اصلی این نهاد است افزود: تفاهم‌نامه همکاری برای حفاظت از محیط زیست استان سمنان با محوریت دانش آموزان روستایی منعقدشده است.

دامنگیر با اشاره به نقش مؤثر دانش آموزان، کودکان و نوجوانان برای ارتقای سطح فرهنگ زیست‌محیطی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شخصیتی در انسان از زمان کودکی آغاز می‌شود و فرهنگ‌های اصیل را برای تداوم بخشی در نسل‌های آینده باید از کودکان آغاز کرد.

وی با تأکید بر لزوم بسترسازی اداری برای حضور پرشور دانش آموزان در مراکز حفاظت از محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی بیان کرد: این طرح ویژه دانش آموزان در مقطع تحصیلی متوسطه دوم با برنامه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی در راستای اجرای شعار " هر پیشتاز یک محیط بهابرگ (محیط یار) " در سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان ابراز داشت: طرح باران مدرسه با محوریت محیط یار پیشتاز، همیار محیط زیست و طرح‌های تشویقی ویژه دانش آموزان در این راستا اجرایی می‌شود.

دامنگیر بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای مسئولان این سازمان از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای این تفاهم‌نامه اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار