دانش‌آموزان پیشتاز استان سمنان پیشتاز اجرای ۲ طرح زیست‌محیطی ملی

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از اجرای مرحله آزمایشی ۲ طرح مهم زیست‌محیطی ملی در این استان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان پیشتاز استان سمنان پیشتاز اجرای ۲ طرح  زیست‌محیطی ملی

محمدرضا عامریان در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اظهار کرد: این دو طرح در راستای اهداف و شعار سازمان دانش‌آموزی که همان «دانش‌آموز باوری» و «دانش‌آموز یاوری» است اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز اعطای نقش و مسئولیت به دانش‌آموزان سبب اغنای نیاز هویتی و تسریع در روند تربیتی آنان می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان استفاده از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اجرای طرح ملی یاران مدرسه را گامی مهم و اساسی در راستای نقش‌پذیری دانش‌آموزان در مدارس دانست و افزود: در اجرای این طرح، دانش‌آموزان مدارس، در قالب مسئولیت‌های مختلف هویت می‌یابند و از هم‌اکنون مسئولیت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

عامریان با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری تک‌تک افراد جامعه در قبال محیط‌زیست، عنوان کرد: این مسئولیت‌پذیری باید از دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی و به دیگر افراد جامعه نیز منتقل شود.

وی با اشاره به اجرای دو طرح ملی زیست‌محیطی در مدارس این استان به‌صورت آزمایشی (پایلوت) ملی بیان کرد: این دو طرح در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست این استان در مدارس سراسر استان سمنان اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان تصریح کرد: این طرح‌ها با عنوان «همیار محیط‌زیست» و «محیط‌یار پیشتاز» با محوریت دانش‌آموزان استان سمنان اجرایی شده و در اجرای آن آموزش‌های لازم در زمینه حفاظت از محیط‌ زیست نیز به دانش‌آموزان و فرهنگیان عضو سازمان دانش‌آموزی استان سمنان ارائه‌ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار