مدیر امور منابع آب شهرستان ری:

بازگشت 5میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی

شهرری (پانا)- مدیر امور منابع آب شهرستان ری گفت: 140 چاه غیر مجاز طی سال 96 در شهرستان ری مسدود شد که این امر باعث بازگشت 5 میلیون متر مکعب آب به سفره های زیرزمینی گردید.

کد مطلب: ۸۱۴۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت 5میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی

حمیدرضا حسینی در این خصوص عنوان کرد: مهمترین برنامه کوتاه مدت امور منابع آب شهرستان ری در سال گذشته تعادل بخشی منابع با مصارف آب و ایجاد توازن بر اساس ظرفیت های شرایط اقلیمی بود.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز و تعدیل پروانه های بهره برداری از مهمترین برنامه های امور منابع آب شهرستان ری طی سال 96 بوده است افزود: طی انجام این برنامه ها 3 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی شهرستان ری ذخیره شده است.
وی با بیان اینکه سالانه از رودخانه های جاری در سطح شهرستان ری نیز 25 میلیون متر مکعب آب برداشت می شود ابراز کرد: این شهرستان سالانه 160 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، 49 میلیون متر مکعب در بخش صنعت و 30 میلیون در بخش آب شرب شهری و روستایی مصرف آب دارد.
حسینی در ادامه موضوع آب را بزرگترین مشکل کشور و استان تهران عنوان کرد و یادآور شد: استان تهران در فرودین ماه سال جاری 38 میلیمتر بارندگی داشته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این مقدار 57 میلیمتر بوده و این امر یعنی امسال 33 درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داریم
/خبرنگار:رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار