معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است

اصفهان(پانا)_معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است و هدف ما همواره ارتقا جایگاه آموزش ابتدایی بوده است.

کد مطلب: ۸۱۴۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است

شهین جوانی در جلسه ای که با حضور معاون وزیر و جمعی از مدیران و نمایندگان نواحی و مناطق در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره 3 برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از اساسی ترین نهادها در فرایند توسعه هرکشور است، اظهار داشت: در فرایند نگاه به آموزش و پرورش، آموزش و پرورش ابتدایی جایگاه ویژه و حساسی دارد.

وی افزود: این اهمیت و حساسیت به دلیل تاثیرگزاری این دوره در فرایند رشد و توسعه انسان به عنوان محور توسعه است، اما متاسفانه در کشور ما غفلت از آموزش و پرورش ابتدایی به یک بلیه تبدیل شده است و برای اینکه به توسعه پایدار برسیم ناچار از توجه به آموزش و پرورش ابتدایی هستیم.

جوانی با تاکید بر اینکه تاثیرپذیری دانش آموزان در این دوره از معلم بیش از هر دوره ای است و اگر ما به دنبال انتقال مفاهیم اساسی توسعه در کشور هستیم ناچار از سرمایه گزاری در آموزش و پرورش ابتدایی هستیم گفت: امیدوار هستیم دولتمردان ضمن توجه ویژه به جایگاه آموزش و پرورش، به خصوص آموزش و پرورش ابتدایی زمینه را برای توسعه پایدار در کشور در همه عرصه ها فراهم آورند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: امروز در توسعه قدرت کیفی همپای قدرت کمی تاثیرگذار است و آموزش و پرورش نهادی است که در ارتقای قدرت کیفی و کمی بسیار تاثیر گذار است و باید توجه داشت که در جوامع مختلف دوره ابتدایی جایگاه خاصی دارد و با طی این دوره رسیدن به مراحل بعدی بهتر خواهد بود .

وی افزود: دراین دوران است که شخصیت کودک شکل می گیرد و این شکل گیری و رمز موفقیت آن در دست کسی است که با کودک این راه را می پیماید و او کسی نیست جز ، معلم ، بنابراین نباید آموزش ابتدایی با این نظر نگاه کرد که چون اولین پایه است از نظر آموزشی در مرحله ای پایین قرار داد به همین دلیل به حکم زیر بنایی را در ساخت تعلیم و تربیت کشور اجرا می کند ، باید با نگاه تخصصی به آن نگریسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار