عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس: میانگین حقوق مربیان پیش‌دبستانی از 450 تا 600 هزار تومان است

تهران (پانا) - عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس به وضعیت مربیان پیش‌دبستانی اشاره کرد و گفت که میانگین مدرک تحصیلی مربیان پیش از دبستان دیپلم و حداکثر فوق دیپلم است زیرا میزان حقوقی که دریافت می‌کنند در شهرستان‌ها 450 هزار تومان و در تهران 600 هزار تومان در سال گذشته بود.

کد مطلب: ۸۱۴۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس: میانگین حقوق مربیان پیش‌دبستانی از 450 تا 600 هزار تومان است

ابراهیم طلایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با اشاره به میزان سرمایه گذاری در حوزه پیش از دبستان گفت: 0.8 تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه یافته صرف دوران پیش از دبستان می‌شود که 0.2 آن مربوط به دو سال قبل از دبستان است و این عدد در کشور ما بسیار پایین‌تر از این میزان است.

وی افزود: به عبارتی هزینه کرد کل آموزش و پرورش ما در 12 سال دوره تحصیل کمتر ازاین 0.8 درصد است جه برسد به آنکه بخواهیم بودجه پیش از دبستان را بررسی کنیم.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس به مربیان این دوره اشاره کرد و گفت: میانگین مدرک تحصیلی مربیان پیش از دبستان دیپلم و حداکثر فوق دیپلم است زیرا میزان حقوقی که دریافت می‌کنند در شهرستان‌ها 450 هزار تومان و در تهران 600 هزار تومان در سال گذشته بود.

طلایی درباره مشکلات وزارت آموزش و پرورش در این حیطه اظهار کرد: آموزش و پرورش به اندازه کافی درگیر آموزش اجباری است و آموزش پیش از دبستان به آن اندازه مورد توجه نیست. در قوانین و قواعد در باره این مقطع اشارات و موکداتی وجود دارد اما آموزش و پرورش بسیار بزرگ است و دغدغه‌های پررنگ دیگری دارد. علاوه بر این تاکنون برنامه درسی مصوب برای آموزش صفر تاشش سال نداشته‌ایم. اقداماتی شروع شده اما تاکنون خروجی نداشته است.

وی افزود: برای حل این مشکل یک مرتبه پیشنهاد کردم شورای عالی تربیت اوان کودکی داشته باشیم که از دولت مطالبه گر باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: باید طبق قانون مصوب دی ماه 1395، آموزش و پرورش در حوزه تولید محتوا راهبری کند و دستگاه‌های دیگر مانند بهزیستی در حوزه اجرا ورود پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار