مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : تربیت صحیح دانش آموزان موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم گفت : تربیت صحیح دانش آموزان باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد .

کد مطلب: ۸۱۴۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان :  تربیت صحیح دانش آموزان موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم که در سالن آمفی تاتر کانون ملی امام ( ره ) سنندج برگزار شد با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه آسیب های اجتماعی در سطح ملی انجام شده است و خوشبختانه دامنه این اقدامات گسترش می یابد؛ ابراز امیدواری کرد که فعالیت های انجام شده در زمینه مراقبت از جوانان و نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی موثر باشد .

وی با بیان مطلب که مسئله آسیب های اجتماعی از مسائل مهم و حساس ملی و کشوری است و همه مسئولین نسبت به اهمیت آن واقف اند؛ گفت: فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش باید معطوف به هدف باشد و میزان آسیب های اجتماعی در مدارس را کاهش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گرایش به مواد مخدر و رفتار های پرخطر را یکی از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: امروزه آسیب های اجتماعی متنوع و پیچیده شده و باید برای مقابله و مواجهه با آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه امروزه شکل و نوع رفتارهای پر خطر تغییر پیدا کرده است؛ بر شناسایی، کم رنگ کردن و حذف رفتارهای پرخطر و آسیب ها در جامعه تاکید کرد .

قربانی وجود فضای مجازی را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و با اشاره به پیامد ها و آسیب ها ناشی از استفاده بیش از حد از فضای مجازی، اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی ارتباطات عاطفی، انس و مهربانی و مسائل اخلاقی و رفتاری تاثیر منفی دارد و رفتارهای پرخاشگرانه را تقویت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خطاب به دانش آموزان گفت: شما باید در برابر آسیب های اجتماعی، فضای مجازی و وجود مواد مخدر متنوع در جامعه، در درجه اول خودتان بیشتر به فکر باشید و صف مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی خود دانش آموزان هستند و در مقابل هر پیشنهاد که زندگی را مورد آسیب قرار می دهد و تهدید می کند باید هوشیار باشند .

کم کردن رنگ دوستی های آسیب زا، دوری از تعاملات و رفاقت های مشکل زا، داشتن مدیریت زمان، مدیریت بر استرس، از بین بردن نامیدی و یاس در وجود خود، داشتن روحیه اعتماد به نفس و تقویت عزت نفس از مهم ترین توصیه های مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به دانش آموزان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان از معلمان و اولیا خواست میزان اطلاعات و آگاهی ها خود را نسبت به موضوع آسیب های اجتماعی و گرایش به رفتارهای پرخطر و فضای مجازی افزایش دهند و به عنوان یک راهنما در حوزه های مختلف آگاهی داشته باشند و دانش آموزان را نسبت به این موضوعات توجیه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: بحث تربیتی بر موضوع درسی و مسائل آموزشی اولویت داشته و اگر دانش آموزان در مسیر درست تربیت قرار بگیرند قطعا میزان آسیب های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار