معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خبر داد: راهیابی 4 هزار و 512 اثر دانش آموز استان به مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم در سنندج از رشد 25 درصدی آثار ارسالی خبر داد و گفت: امسال چهار هزار و 215 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است .

کد مطلب: ۸۱۴۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خبر داد:  راهیابی 4 هزار و 512 اثر دانش آموز استان به مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم که در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد؛ با بیان اینکه یکی از برنامه های محوری و اولویت دار حوزه مراقبت از آسیب اجتماعی آموزش و پرورش استان برگزاری جشنواره نوجوان سالم در مدارس است؛ گفت: رویکرد و رسالت آموزش و پرورش در بحث مقابله آسیب های اجتماعی ، مبتنی بر پیشگیری اولیه از طریق آموزش، آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه مخاطب است.

وی ادامه داد : تحقق اهداف پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی از طریق سه محور برنامه محقق می شود و یکی از این برنامه ها، برنامه های آموزشی و توانمند سازی والدین، معلمان و دانش آموزان تحت دوره های آموزشی رشد مدار بر اساس رنج سنی است که در سال تحصیلی جدید در بخش والدین 162 هزار نفر ساعت، در بخش اولیا 28 هزارنفر ساعت و در بخش دانش آموزی 117 هزار نفر تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفتند.

به گفته خوش گوار محور دوم برنامه های ما دلالت بر بخش مداخلات اجتماعی، غربالگری و شناسایی دانش آموزان در معرض خطر، بد سرپرست، بی سرپرست دارد و آموزش و پرورش نیز در این راستا با شناسایی و مداخله دانش آموزان آن ها را به مراکز ذی صلاح ارجاع می دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: محور سوم برنامه های ما برنامه های ترویجی است و هدف این است که یک نهضت فرهنگی مواجهه و مقابله با آسیب های اجتماعی را توسعه دهیم و حساسیت و ضرورت پرداختن به آسیب های اجتماعی و نحوه مواجهه با آن را دنبال می کنیم و برنامه جشنواره نوجوان سالم از برنامه ترویجی معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

خوش گوار به مراحل برگزاری جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد و گفت: این جشنواره اواخر آبان با فعال کردن دبیرخانه استانی و ارسال دستورالعمل به شهرستان ها آغاز و آثار دانش آموزان، معلمان و اولیا تا اواسط بهمن ماه در شهرستان ها جمع آوری و تا اوایل اسفند ماه نیز به اداره کل ارجاع داده شد و آثار تا آخر اسفند بررسی و نهایت نفرات و آثار برتر مشخص و معرفی شد.

وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم امسال در هشت رشته و بخش برگزار می شود؛ اظهار داشت: انشانویسی، مقاله نویسی، ایده پردازی، عکاسی، روزنامه نویسی، خلاقیت و ابتکارات فیلم کوتاه گرافیک و چند رسانه ای محورها و موضوعاتی است که دانش آموزان، معلمین و اولیا در این زمینه به خلق اثر پرداخته اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از رشد 25 درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه استانی جشنواره نوجوان سالم خبر داد و گفت: امسال 4215 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است .

وی با بیان اینکه هدف ما در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تسری بخشیدن موضوع جشنواره به تمام مدارس استان است؛ گفت: در بحث آسیب های اجتماعی یک دستگاه مشخص متولی کار نیست و تمام دستگاه های درون و برون سازمانی درگیر اند و خوشبختانه در این زمینه تمام ادارات با آموزش و پرورش همکاری و تعامل خوب دارند.

خوش گوار در پایان با بیان این مطلب که استان کردستان مجری برنامه کشوری طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان است ،گفت: در این طرح علاوه بر آموزش و پرورش نهادهای دیگر مشارکت دارند و امسال نیز این طرح در دو شهرستان کامیاران و ناحیه یک سنندج در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار