استان قم، آغازگر برنامه یک روز با انجمن اولیا ومربیان

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش استان قم را آغازگر برنامه یک روز با انجمن اولیا ومربیان نام برد و گفت از این پس این طرح در سطح کشور اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۸۱۴۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
استان قم، آغازگر برنامه یک روز با انجمن اولیا ومربیان

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نورعلی عباس‌پور با تاکید برحضور فعال و ثمربخش اولیا در مدارس کشور اظهار کرد: وجود افراد توانمند درمجموعه اولیا ومربیان واستفاده از ظرفیت‌های فکری ومعنوی آنان برکات زیادی را نصیب سیستم آموزشی کشور کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که بتوان با چالش‌های آینده دستگاه تربیتی و آموزشی کشور را برخوردار کرد این است که بتوان با یک برنامه مدون از توانمندی های انجمن و اولیای مدارس به درستی بهره برد.

عباس‌پور تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بر مدرسه محوری تاکید خاص داشته و معتقد است همراهی معلمان، دانش‌آموزان، و اولیای آنها و طی کردن راه صحیح در کنار هم باعث برطرف شدن بسیاری از موانع وهم چنین پشتیبانی صحیح در امور همه جانبه تعلیم و تربیت خواهد شد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و‌ پرورش بیان کرد: بخش عظیمی از خروجی مطلوب سیستم تعلیم وتربیت ازطریق همکاری و همدلی بین خانه و مدرسه شکل می‌گیرد.

وی تحقق ایمان و بصیرت را در سایه وجود یک فهم مشترک دانست و دارا بودن این صفات حسنه را در امر تربیت از نشانه‌های آموزش درست عنوان کرد و گفت: خانه ومدرسه دو عضو یک پیکرند و این دو عضو مهم و اساسی برای رسیدن به اهداف خٌرد و کلان باید توأمان هماهنگ و منظم با یکدیگر به فعالیت بپردازند.

وی درهمین راستا افزود: در سایه این همراهی اگر یک جزء از دیگری پیشی بگیرد وصول به هدف نهایی غیر ممکن ویا سهمگین می‌شود.

عباس‌پور تأکید کرد: انجمن اولیا و مربیان مدرسه در واقع حلقه اتصال بین فعالیت‌های جاری درمدرسه و تصمیم گیری‌های درون خانواده است که باید برای همسو وسازگار کردن این امور تدابیر لازم را اندیشید.

وی تصریح کرد: تربیت تنها آموزش صرف درمدرسه نیست که معلم در کلاس درس مفاهیم را به دانش‌آموزان منتقل کند بلکه اگر مفاهیم منتقل شده اعم از تربیتی و یا آموزشی، درون محیط خانواده تقویت نگردد و با تضاد مواجه شود نه تنها روحیه دانش‌آموزان موجب تزلزل می‌شود بلکه ما به هیچ عنوان شاهد شکل گیری آموزش عمیق نخواهیم بود.

وی برداشت‌های غلط برخی افراد در مورد فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان در تصمیم گیری‌های مدرسه و تلقی کردن دخالت اولیا در این زمینه را امری مذموم و ناشی از تفکری سطحی دانست و گفت: معلم محور اصلی فعالیت‌هاست و همفکری و کمک اولیا می‌تواند به اتخاذ تصمیمات صحیح و هم چنین افزایش انگیزه کاری در معلم کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به بحث مهارت‌ها در کنار مباحث تئوری می‌تواند افقی زیبا را برای آینده دستگاه عظیم آموزشی کشور ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار