معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری خبر داد:

شناسایی بیش از 100 بیمار اوتیسم در شهرری

شهرری (پانا)-معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: تاکنون 80 بیمار اوتیسمی مرد و 40 بیمار اوتیسمی زن در این شهرستان شناسایی شده است.

کد مطلب: ۸۱۳۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی بیش از 100 بیمار اوتیسم در شهرری

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های استان تهران، مجید عابدی با اعلام این خبر گفت: اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن کودک را مختل می کند.
وی ادامه داذ: اینگونه بیماران در سنین پایین تر بهتر درمان می شوند و تامادامی که به سن 18 سال نرسیده اند، می توانند از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.
عابدی با تاکید بر این نکته که شناسایی و غربالگری در این طیف بسیارمهم است ادامه داد: تمام سعی ما این است تا با شناسایی زودهنگام از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به بیمارن اوتیسمی یارانه های ویژه ای را پرداخت می کند، افزود: یک مرکز خیریه نیز در این شهرستان فعال است که به خانواده های بی بضاعت اوتیسمی کمک مالی می کند.
عابدی گفت: مرکز نویان ری نیز در سطح گسترده ای فعالیت اطلاع رسانی این اختلال روانی را در مدارس و اماکن عمومی انجام می دهد که نتایج بسیار خوبی هم در این زمینه حاصل شده است.

/خبرنگار:رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار