افتتاح نخستین مرکز کودکان اوتیسم در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-نخستین مرکز آموزشی و توان‌بخشی کودکان دارای اوتیسم شهرستان‌های جنوب غربی استان تهران، در شهر واوان شهرستان اسلامشهر،با حضور مسئولین استانی و منطقه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۱۱۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین مرکز کودکان اوتیسم در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،افروز صفاری فر مدیرکل توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی کشوردر حاشیه افتتاح اولین مرکز توابخشی بیماری اوتیسم در شهرستان اسلامشهر طی سخنانی با بیان این که ۷۵ مرکز توانبخشی اوتیسم در کشور فعال هستند، گفت: مرکز اسلامشهر هفتمین مرکز بیماری اوتیسم در سطح استان تهران است .
وی در ادامه از غربال گری بیماری اوتیسم در سطح کشور به صورت منسجم خبر داد و اضافه کرد: در این غربال گری ۱۱۰ هزار کودک مورد بررسی قرار گرفتند که حدود ۶۲۰ نفر از آن ها مبتلا به این بیماری تشخیص قطعی داده شده اند .
مدیرکل توانبخشی روزانه بهزیستی از برنامه سازمان بهزیستی برای راه اندازی مراکز حرفه آموزی کودکان اوتیسم در سنین بالای ۱۴ سال در کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین برنامه های سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۷ اجرای غربال گری به صورت آنلاین در سامانه سازمان بهزیستی است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری با برنامه غربالگری آنلاین شرایطی فراهم کنیم، تا خانواده ها سریع تر بتوانند برنامه غربالگری را دریافت و با تشخیص به موقع فرزندان خود گام مؤثری در جهت توانبخشی به این کودکان بردارند .
مرکز بیماری اوتیسم که در شهر واوان افتتاح شد، ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر کودک زیر ۱۴ سال مبتلا به بیماری اوتیسم را دارد و در این مرکز برنامه های آموزشی و توان بخشی از طریق کار تیمی با حضور کارشناسان و متخصصان و با به کارگیری آخرین روش ها و متدهای گفتاردرمانی، کاردرمانی، آموزش های خودباوری، مهارت های شخصی و اجتماعی ارائه می شود .

شایان ذکر است ،اوتیسم یک شرایط پیچیده‌ی عصبی-رفتاری و شامل اختلالاتی در تعاملات اجتماعی و رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است و به دلیل گستردگی علائم بیماری آن را اختلال طیف اوتیسم (ASD) می‌نامند.

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار