عدم توازن نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران در درس‌های مختلف

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: «در مازندران درس‌های دین و زندگی، جغرافیا و علوم اجتماعی بیشترین کمبود نیروی انسانی و درس‌های ادبیات فارسی، زبان خارجه و ریاضی بیشترین مازاد نیروی انسانی را دارد.»

کد مطلب: ۸۱۲۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
عدم توازن نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران در درس‌های مختلف

عسکری نیکزاد در نخستین جلسه شورای آموزش و‌ پرورش مازندران در سال ۹۷ که در استانداری برگزار شد، آموزش و‌ پرورش به اقدامات آموزش و پرورش از ابتدای سال اشاره کرد و گفت: «رشد ۲۲ درصدی اسکان نوروزی، کسب مقام قهرمانی تیم رباتیک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سیزدهمین مسابقات بین‌المللی ایران اپن، راه‌اندازی میز خدمت حضوری، برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره نوجوان سالم، برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، تمهید مقدمات برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش زبان انگلیسی در ۳۰ فروردین و تمهید مقدمات برگزاری شانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی بابلسر در مرداد ۹۷ از جمله این اقدامات است.»

او توجه به سند تحول بنیادین، توجه به غنی‌سازی و کیفیت‌بخشی آموزش در مدارس را از جمله برنامه‌های پیش‌رو برشمرد و افزود: «راهبری آمار و اطلاعات در آموزش و‌پرورش به منظور پایش لحظه‌ای فعالیت‌ها و فرآیندها و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول اقتصاد مقاومتی با تأکید بر حمایت از کالای ایرانی نیز از اهدافی است که آموزش و پرورش مازندران برای آن برنامه دارد.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت ۳۸ هزار و ۸۵۶ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان گفت: «از مشکلات این بخش انتقال نیروها به آموزش عالی و سایر دستگاه‌ها، نابراری حقوق و مزایایذدارای مدارک تحصیلی یکسان در آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها و عدم استقبال همکاران جهت خدمت در مناطق غیربرخوردار به دلیل محرومیت است.»

عدم توازن جنسیتی دانش‌آموزان و معلمان

نیکزاد به عدم توازن جنسیتی دانش‌آموزان و معلمان در مازندران نیز اشاره و بیان کرد: «به عنوان مثال در شهرستان ساری در مقابل ۴۱/۲ درصد دانش‌آموز دختر، ۵۰/۴ درصد معلم زن و در مقابل ۵۸/۸ درصد داتش‌آموز پسر، ۴۹/۶ درصد معلم مرد وجود دارد.»

عدم توازن در توزیع جنسیتی معلمان

او ضمن اعلام عدم توازن در توزیع جنسیتی معلمان در برخی از دروس تصریح کرد: «برای درس دین و زندگی ۵۵/۸ درصد معلم مرد و ۴۴/۲ درصد معلم زن، برای درس زبان خارجی ۴۳/۹ درصد معلم مرد و ۵۵۶/۱ درصد معلم زن و برای درس زیست‌شناسی ۳۵/۷ درصد معلممرد و ۶۴/۳ درصد معلم زن در مازندران مشغول به تدریس هستند.»

عدم توازن نیاز نیروی انسانی در درس‌های مختلف

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به عدم توازن نیاز نیروی انسانی در درس‌های مختلف گفت: «در مازندران درس‌های دین و زندگی، جغرافیا و علوم اجتماعی بیشترین کمبود نیروی انسانی و درس‌های ادبیات فارسی، زبان خارجه و ریاضی بیشترین مازاد نیروی انسانی را دارد.»

نیکزاد سوء مصرفرداروهای روان‌گردان و مواد دخانی، خودکشی و اقدام به خودکشی و بزهکاری را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در مدارس برشمرد و بر لزوم توجه به تربیت بدنی و ورزش تأکید کرد.

۱۴۷ پروژه نیمه‌تمام

او در بخش دیگر از سخنان خود به ۱۴۷ پروژه نیمه‌تمام آموزش و پرورش مازندران در قالب ۶۴۷ کلاس درس با زیربنای ۱۶۶ هزار و ۲۴۶ مترمربع اشاره کرد و افزود: «از مجموع شش هزار و ۸۲۶ کلاس درس تخریبی، از ابتدای طرح تا کنون دو هزار و ۸۴۶ کلاس بازسازی شده است.»

نیکزاد تعداد مدارس استان را سه هزار و ۹۲۷، تعداد کلاس درس را ۲۱ هزار و ۴۴۰ و تعداد دانش‌آموزان را ۵۳۵ هزار و ۸۱۹ نفر اعلام و بیان کرد: «از این تعداد کلاس، ۷۰ درصد کلاس‌ها از استحکام نسبی برخوردارند و ۳۲ درصد کلاس‌ها تخریبی و فرسوده است و نیاز به بازسازی دارند.»

او همچنین به وجود ۱۱ هزار کلاس غیراستاندارد از جهت سیستم گرمایشی در سال‌های گذشته اشاره و اعلام کرد: «۹ هزار و ۷۱ کلاس درس استانداردسازی شسدند و یک هزار و ۹۰۰ کلاس به صورت غیراستاندارد باقی مانده است.

مدیرکل آموزش و‌پرورش مازندران هزینه استاندارد سازی هر کلاس درس را ۷۰ میلیون ریال اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار