نمایشگاه حمل و نقل پاک، زمینه‌ساز کاهش ترافیک و آلودگی هواست

اصفهان (پانا) - عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به تأثیر برپایی اولین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک گفت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه مثبتی برای گام‌های بهتر در راستای کاهش میزان ترافیک و آلودگی‌ها و نیز عوارض ناشی از ترافیک در سطح شهر ایجاد کند.

کد مطلب: ۸۱۲۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه حمل و نقل پاک، زمینه‌ساز کاهش ترافیک و آلودگی هواست

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، کوروش محمدی با اشاره به تأثیر برپایی اولین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک اظهار داشت: امروزه ترافیک به یک چالش و معضل جدی زیست محیطی و در عین حال به یک معضل برای سلامت روان جامعه تبدیل شده است.

وی افزود: ترافیک علاوه بر اینکه مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه را به واسطه بار هزینه‌ای و تعللی که در زمان رسیدگی به امور در کلان‌شهرها با چالش مواجه می‌کند یک سری عوارض را در چارچوب مسائل زیست محیطی و حیاتی مانند آلودگی هوا و انتشار گازهای سمی ایجاد می‌کند که سلامت جسم و سلامت روان جامعه را با خطر مواجه می‌کند.

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک با این قابلیت که در رابطه با عرضه محصولات یا وسائط نقلیه پاک و هیبریدی و برقی قرار است که اطلاع رسانی و جامعه را آگاه کند طبیعتاً می‌تواند زمینه مثبتی بر گام‌های بهتر در راستای کاهش میزان ترافیک و آلودگی‌ها و نیز عوارض ناشی از ترافیک در سطح شهر ایجاد کند.

وی بیان کرد: شهری همچون اصفهان که مشهور به شهر گنبدهای فیروزه‌ای است امروز به واسطه ریزگردها و آلودگی‌ها کم‌کم تنفس و اکسیژن خود را از دست می‌دهد و نیز فضای سبز این شهر رنگ می‌بازد که می‌تواند معضل جدی برای این شهر محسوب شود.

محمدی بیان کرد: ترافیک عاملی برای سلامت روان و تشدیدکننده اختلالات روان‌شناسی، افسردگی، اضطراب و پرخاشگری در سطح جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر برپایی این نمایشگاه در سیاست گذاری‌های حوزه مدیریت شهری گفت: طبیعتاً این نمایشگاه برای مدیران شهری و شورای شهری و نیز تصمیم‌گیرندگان و سیاست‌گذاران حوزه مدیریت شهری راه‌گشا خواهد بود.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با برپایی و بازدید از این نمایشگاه و عرضه آخرین محصولات موجود در دنیای تکنولوژی صنعت امروز که به سمت صنعت پاک حرکت می‌کند می‌توان برنامه‌ریزی و افکار و نگرش‌های مدیریتی را به سمت تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری و تجهیزات پاک مانند هیبریدی و برقی همچون اتوبوس‌ها و موتورهای برقی برای سیستم پلیس و بازرسی تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: ماشین‌های هیبریدی برای مردم می‌تواند یک انتخاب باشد که این انتخاب به سلامت مردم کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار