نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به پانا خبرداد

‌ سد گرین نهاوند احداث می شود

همدان(پانا)- نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از احداث سدمخزنی120میلیون مترمکعبی خبر داد .

کد مطلب: ۸۱۲۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
‌ سد گرین نهاوند احداث می شود

حسن بهرام نیا در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: سدنهاوند در سال ۹۰کلنگ زنی شد و قرار بود هر چه سریعتر به پایان برسد؛اما به دلیل برخی مشکلات وقفه ای چند ساله در اجرای این پروژه ایجاد شد.

وی افزود: پافشاری برای احداث سد به دلیل استفاده بهینه از آب در دشت نهاوند است و با توجه به اینکه دشت نهاوند پتانسیل های بالایی در بخش کشاورزی (زراعت و باغداری) و گردشگری دارد ؛ذخیره آب گاماسیاب که با احداث سد گرین محقق می شود، می تواند توانمندی شهرستان نهاوند را در زمینه های مختلف اقتصادی بالا ببرد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب در نهاوند گفت: احداث سد می‌تواند در بحران آبی که در سالهای آینده پیش رو است در پیشبرد اهداف اقتصادی شهرستان نقش عمده داشته باشد .
حسن بهرام نیا دلیل متوقف شدن این طرح در سال گذشته را اینطورعنوان کرد: با بررسی‌های انجام شده شخصی که به عنوان پیمانکار انتخاب شده بود؛ ملاک های لازم برای انجام کار را نداشت؛ به همین دلیل شروع کار برای مدتی متوقف شد که انشاالله در ماه‌های آینده پیمانکار جدید از طریق مناقصه ای که از سوی استان اعلام می شود؛ مشخص شده و شروع به کار خواهد کرد.
وی افزود: احداث سد گرین در ردیف پروژه های ملی قرار گرفته واعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

/ساره گرجی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار