آغاز عملیات اجرایی سد سیکان در سال جاری/اختصاص ۵۰ میلیارد تومان

ایلام ( پانا ) -رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی سد سیکان و تخصیص ۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای عملیات اجرایی سد سیکان در دره شهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۱۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی سد سیکان در سال جاری/اختصاص ۵۰ میلیارد تومان

سد مخزنی سیکان در آبان ماه سال ۸۹ با هدف تامین آب موردنیاز اراضی کشاورزی پایین دست کلنگ زنی شد که در سال ۹۱ به علت عدم تامین اعتبار کافی عملیات اجرایی سد سیکان تعطیل شد.

تعطیلی سد و تعیین تکلیف این سد از مطالبات جدی مردم روستای فرهاد آباد که در حریم سد واقع شده اند، است.

مهدی محمدی از اهالی روستای فرهاد آباد گفت: به مردم اهالی این روستا اعلام کردند که به دلیل این که در محدوده سد واقع هستید هیچ گونه خدماتی ارائه نمی شود.

علی اکبر شفیع زاده فرماندار شهرستان دره شهر اظهار داشت: با توجه به این که اهالی روستای فرهاد آباد در حریم سد واقع شده است بنا به این دلیل نتوانستیم به مردم این روستا خدمات ارائه دهیم.

اما در روزهای اخیر زمزمه های از سرگیری عملیات اجرایی سد سیکان به گوش می رسد.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال جهت از سرگیری عملیات اجرایی سد سیکان

شادمهر کاظم زاده رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ جهت عملیات اجرایی سد ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است که به زودی این سد عملیات اجرایی آن ادامه پیدا می کند.

کاظم زاده همچنین از مکان یابی برای جابجایی مردم روستا در مکانی مناسب خبر داد و افزود: مردم روستای فرهاد آباد نیز به موازات اجرایی سد برنامه ریزی شده که به شکل مناسب در مکان مناسب اسکان پیدا کنند و مشکل اهالی این روستا مرتفع شود.

این سد هم از نظر تامین آب آشامیدنی و همچنین از نظر گردشگری حائز اهمیت و دارای صرفه اقتصادی است.

این سد در آینده علاوه بر تامین آب آشامیدنی سه شهرستان آبدانان، بدره و دره شهر بخش عمده ای از اراضی کشاورزی پایین دست تحت پوشش شبکه های جانبی آن قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار