قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار: کلام عطارنیشابوری ساده ، گیرا و تاثیرگذار است

نیشابور ( پانا ) -قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری کلام شیخ فریدالدین عطار نیشابوری را بسیار ساده و گیردانست چرا که او با سوز و گداز سخن می گوید و سادگی گفتار او وقتی با دل سوختگی همراه می شود بسیار تأثیرگذار است.

کد مطلب: ۸۱۲۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار: کلام عطارنیشابوری ساده ، گیرا  و تاثیرگذار است

شهردار نیشابور و قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری اظهارکرد: افتخار مردم ولایت مدار نیشابورهمانند گذشتگان خویش در طول تاریخ نشان داده است که سیمرغ وار بر فراز قله رفیع ولایت ایستاده است وپاسدار این حریم بوده وخواهد بود.

علی نجفی افزود: شهرتاریخی نیشابور با سهم عمده در تاریخ ایران ، بعنوان یکی از شهرهای اصلی ایران و جهان در دوران اسلامی از موقعیت فرهنگی وعلمی ویژه ای برخوردار بوده ، این سرزمین که تاریخ آن به سپیده دم تمدن مشرق زمین پیوند می خورد عجایب و شگفتی های زیادی را در خود جای داده است و این شهر فیروزه فام ، جایگاه مردان وزنان والایی است که با آثار و افکار علمی و روحانی خویش از فرش زمین تا عرش برین قد کشیده اند .

وی خاطرنشان کرد: پاسداشت مفاخری همچون شیخ فریدالدین عطار نیشابوری در اصل بزرگداشت ارزشهای تاریخی و فرهنگی کهن ایران اسلامی است که باید در حفظ این هویت فرهنگی ملت سخت کوش بود که آن نیز در گرو پرداختن به افتخارات گذشته و اشاعه و توسعه آن است که باید هر چه بیشتر به جهانیان ارائه گردد.

قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری اذعان کرد: کلام شیخ فریدالدین عطار نیشابوری بسیار ساده و گیراست چرا که او با سوز و گداز سخن می گوید و سادگی گفتار او وقتی با دل سوختگی همراه می شود بسیار تأثیرگذار است.

نجفی یادآورشد: نیشابور با وجود دانشمندان ، ادبا و هنرمندان متعهد و فرهیخته اش توانسته است ایران و اسلام را در گستره جهان مشهور و نام دار سازد و بر چنان بلندایی ازافتخارات مذهبی، ملی و فرهنگی قرار بگیرد که صحبت کردن درباره کوچکترین موضوعش ، به کتابی مستقل نیازمند است .

وی عنوان کرد:انشالله اهالی ادب و هنربیش از پیش آثار پر بار شیخ فریدالدین عطار نیشابوری را که سرشار از تعالیم و آموزه های ناب اسلامی و ایرانی است، دستمایه آفرینش های نو در عرصه فرهنگ و هنر و ادب قرار دهند.

شهردار نیشابور وقائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری تصریح کرد: ماامیدواریم در سال 97 که به تدبیر مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است بتوانیم با مشارکت همه مردم فرهنگ دوست نیشابور در جهت تحقق خواست ایشان در راستای سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توسعه گردشگری و ایجادزیر ساختهای شهری مناسب را درفرهنگ شهر فیروزه ای نیشابور به منصه ظهور برسانیم .

گفتنی است برنامه های روزملی عطار نیشابوری چهارشنبه 22فروردین 97ساعت 7:30 صبح با برگزاری مراسم زنگ عطار با عنوان « آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان عطاربرگزار وهمایش علمی و پژوهشی روز عطار در محل فرهنگسرای سیمرغ با حضوراندیشمندان و محققان علم و ادب و عرفان ایران وجهان روزجمعه 24فروردین97 در ساعت 5 عصر و همچنین روزشنبه25فروردین97 همزمان با سالروز مبعث یگانه خلقت پیامبر اعظم (ص) ساعت 8:30صبح در محل فرهنگسرای سیمرغ برگزار وروز شنبه 25 فروردین ساعت 5 عصر همزمان با سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) وروز ملی عطار نیشابوری در محل آرامگاه این شاعر و عارف وارسته و شهیر ایران و جهان مجموعه برنامه های فرهنگی وهنری شامل سخنرانی، منطق الطیر خوانی ، شعر و موسیقی برای عموم مردم و عاشقان طریقت و عرفان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار