زنگ عطار درمدارس نیشابور نواخته شد

نیشابور ( پانا ) - در آستانه 25 فروردین، روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری، زنگ عطار در مراسم «آفتاب صبح نیشابور» با حضور مسئولان در دبیرستان عطار نیشابور نواخته شد.

کد مطلب: ۸۱۲۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ عطار  درمدارس  نیشابور نواخته شد

معاون مدیرکل و مدیر آموزش وپرورش نیشابور در این مراسم با خواندن بیت «آفرین جان آفرین پاک را- آنکه جان بخشید و ایمان خاک را » اظهار کرد: شیخ فریدالدین عطار نیشابوری هم پزشک جان بود و هم پزشک روح او شاعر و عارفی خلاق و مبتکر است که آموزه‌های وی برای نسل‌های حال وآینده بی‌نظیر است.

حسین مهرآبادی گفت:عطار نیشابوری نه متعلق به نیشابور وایران که متعلق به تمام بشریت است که به دنبال عرفان حقیقی می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: باید امروز تفکر عطار که مبتنی بر عرفان و اندیشه والای ایرانی و اسلامی است در جهان معاصر گسترش یابد و فرزندان ایران اسلامی در زمینه گسترش این فرهنگ ناب باید بیش از پیش کوشا باشند .

مهرآبادی یادآورشد: روزهای بزرگداشت ملی عطار وخیام نیشابوری بستر مناسبی است تا به این شخصیت ها به خصوص در میان قشر دانش آموز ودانشجو پرداخته شود.

معاون مدیرکل ومدیرآموزش وپرورش نیشابورتصریح کرد:آموزش وپرورش نیشابور مفتخر است در راستای آشنایی مقاطع مختلف تحصیلی دو جشنواره ومسابقه ادبی « بربال سیمرغ » و «تاسیمرغ » را برگزار نموده است.

گفتنی است در این مراسم دکتر مهری امینی استاد ادبیات پیرامون عطار نیشابوری به سخنرانی پرداخت وجمعی از دانش آموزان پایه دهم انسانی علی لگزیان ، علی کفککی ، عرفان عشقی وابولفضل نصرآبادی همسرای کردند و پرهام نوروزی شعر خوانی نمودو موسیقی سنتی توسط گروه دانش آموزی مهرداد مهر اندیش ،عماد هاشم آبادی ، امیرحسین شکوهمند ، امین دولت آبادی ومهدی بیات ترک اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار