مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری قم:

بهره برداری از پیاده‌ رو خیابان ارم تا پایان فروردین

قم (پانا)- با توجه به حساسیت‌هایی مسیر سواره‌ پیاده‌راه ارم، این پروژه شهری تا پایان فروردین ماه به طور کامل تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۸۱۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از پیاده‌ رو خیابان ارم تا پایان فروردین

عباس حلوایی زاده مدیر کل نظارت بر پروژه های عمرانی شهرداری قم با اشاره به اجرای پروژه آرام‌سازی و بهسازی معابر محدوده حرم مطهر گفت: قبل از اجرای پروژه پیاده راه ارم پروژه‌های کوچه آب انبار سیدعرب و کوچه حضرتی اجرا شده بود که استقبال خوبی نیز از سوی کسبه صورت گرفت و طرح مطلوب مردم بود.
وی با تاکید بر مراحل سیر شده برای اجرای پروژه پیاده راه ارم خاطرنشان کرد: حدود چهار ماه قبل این پروژه با هفت متر مسیر تردد خودرو آغاز شد و بر این باور بودند که این زمان برای پروژه مناسب نیست.
حلوایی تصریح کرد: در قم مناسبت‌های زیادی وجود دارد و در ایام مختلف محرم و صفر، ماه رمضان، نیمه شعبان و... شاهد حضور خیل عظیم مردم در محدوده حرم مطهر هستیم و تنها زمانی که مناسبت خاصی وجود نداشت و امکان اجرای پروژه وجود داشت همین ایام منتهی به پایان سال بود.
وی با اشاره به پیچیدگی‌های اجرایی پروژه پیاده‌راه ارم گفت: یکی از مشکلات اجرای این طرح آسفالت با ضخامت بیش از 60 سانتیمتر در مسیر خیابان ارم بود که با دستگاه‌های حفار خاصی اقدام به برداشت آسفالت کردیم.
مدیرکل نظارت بر پروژه های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم با بیان اینکه پیمانکار این پروژه شرکت ساباط عصر نوین با مبلغ 3.6 میلیارد تومان بوده است افزود: در قرارداد اولیه تلاش داشتیم که دوماهه پروژه به بهره‌برداری برسد اما در حین اجرای کار با توجه به اینکه موارد زیادی در آن دخیل بودند، تغییرات جزئی در طرح‌ها از جمله در نوع متریال یا ابعاد باغچه‌ها پیش آمد؛ در کنار این مساله با حمایت شرکت‌های ذی‌ربط تاسیسات زیربنایی نیز بهسازی شد که زمان‌بر بود.
وی با تاکید بر اینکه تمام مسیر پیاده پروژه به بهره‌برداری رسیده است خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که درخصوص مسیر سواره‌ وجود داشت بالاخره متریال این بخش نیز مشخص شد و تا پایان فروردین پروژه به طور کامل در اختیار قرار خواهد گرفت.
حلوایی‌زاده گفت: سعی داریم در صورت تایید مراجع ذی‌ربط ادامه پروژه را در خیابان ارم و انقلاب اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار