انعکاس بیش از 50 هزار دقیقه برنامه معارفی در ماه رمضان/300 هزار نفر میهمان افطاری ساده حرم مطهر خواهند بود

قم (پانا)- رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه روزانه هزار و 700 دقیقه برنامه رسانه‌ای از فعالیت‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان انعکاس داده می‌شود، گفت: بیش از 50 هزار دقیقه برنامه معارفی در ماه رمضان از حرم مطهر منعکس می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۱۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
انعکاس بیش از 50 هزار دقیقه برنامه معارفی در ماه رمضان/300 هزار نفر میهمان افطاری ساده حرم مطهر خواهند بود

مهدی کلانترزاده رئیس اطلاع رسانی و تشریفات، صفر فلاحی معاون فرهنگی، جواد بهشتی پور مدیر کل روابط بین الملل حرم حضرت معصومه (س)، ظهر امروز نشست خبری جهت تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان، در سالن حضرت خدیجه (س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.

مهدی کلانتر زاده در این نشست با اشاره به اینکه بدون تلاش خبرنگاران دغدغه‌مند نمی‌توانستیم به دستاوردهای مختلف در حوزه فرهنگی برسیم، اظهار کرد: به برکت تلاش‌های اصحاب رسانه توانسته‌ایم آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر را در سراسر جهان به‌عنوان الگو معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: ترتیل‌خوانی نوجوانان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ماه مبارک رمضان با عنوان «ایوان آیینه» امسال برای هفتمین سال متوالی هر روز با حضور بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات حرم حضرت معصومه(س) از مشارکت 17 تیم مختلف در حوزه‌های محتوایی و فنی مراسم ترتیل‌خوانی نوجوانان یاد کرد و گفت: در این برنامه هر روز از ساعت 17:30 الی 18:30 نیم جز از قرآن کریم تلاوت و مفهوم آیات تلاوت‌شده در قالب نمایش به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

وی بر لزوم مشارکت اصحاب رسانه در راستای معرفی برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه نیز در نقاط مختلف کشور و جهان اسلام به شیوه مطلوب معرفی و از آن الگوبرداری شود.

کلانترزاده با اشاره به اینکه بیش از 300 هزار نفر در ماه رمضان میهمان سفره افطاری ساده حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها خواهند بود، عنوان کرد: علاوه بر افطاری ساده، غذای گرم نیز در مهمانسرای حرم مطهر تهیه و در میان اقشار مختلف توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روزانه هزار و 700 دقیقه برنامه رسانه‌ای از فعالیت‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان انعکاس داده می‌شود، اظهار کرد: بیش از 50 هزار دقیقه برنامه معارفی در ماه رمضان از حرم مطهر منعکس می‌شود.

فلاحی معاون فرهنگی حرم نیز با تشریح برنامه های حرم مطهر از رسانه ها خواست این برنامه ها را به مخاطبان به خوبی انعکاس دهند.

گفتنی است اهم برنامه های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه در ایام ماه رمضان به شرح ذیر است:

1) آئین اذن خدمت به همراه خطبه خوانی خادمان

2) محافل قرآنی ماه رمضان: (سه محفل قرآنی عظیم در هر روز از ماه مبارک: عمومی، نوجوانان، بانوان)

3) برنامه های لیالی نورانی قدر

4) ضیافت افطار

5) نمازهای جماعت

6) غبارروبی مضجع شریف

7) ویژه برنامه همراهی

8) ویژه برنامه سحرگهان حرم

9) مسابقه کتابخوانی ماه ضیافت

10) بازدید از موزه

11) برپایی نمایشگاه

12) جشن بندگی

13) آئین شکرانه

14) برنامه اعتکاف فیض بندگی

شایان ذکر است برنامه شب های قدر امسال در شب های نوزدهم، بیست یکم و بیست و سوم ماه رمضان با حضور آیت الله سعیدی (تولیت حرم مطهر حضرت معصومه)، آیت الله رئیسی (تولیت حرم مطهر امام رضا علیه السلام) و دکتر باقری اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار