استاندار سمنان:

دانش آموزان پیشتاز، سفیران ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و حمایت از کالای ایرانی میان خانواده‌ها هستند

سمنان (پانا) - استاندار سمنان گفت: دانش آموزان پیشتاز می‌توانند سفیران فرهنگ مصرف بهینه و صحیح آب و همچنین فرهنگ حمایت از کالای ایرانی جهت تحقق فرامین رهبری در میان خانواده های جامعه باشند.

کد مطلب: ۸۱۲۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان پیشتاز، سفیران ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و حمایت از کالای ایرانی میان خانواده‌ها هستند

سید شهاب الدین چاوشی در دیدار نوروزی رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با ایشان، با اشاره به اهمیت صرفه ‌جویی در مصرف آب، اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی‌ ها و به تبع آن کاهش سطح آب های زیرزمینی که در این استان اتفاق افتاده، مقوله مصرف بهینه آب اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
وی با تأکید بر ترویج و گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب به‌عنوان یک وظیفه همگانی و همچنین با اشاره به ظرفیت های ویژه سازمان دانش آموزی استان سمنان، گفت: مدارس بهترین فضا و دانش‌ آموزان پیشتاز، بهترین مخاطب برای تبیین فرهنگ ‌سازی این مقوله در جامعه هستند.
استاندار سمنان با یادآوری این نکته که حتی اگر طرح انتقال آب از خزر به زودی کلید بخورد، باز هم پیش بینی ما برای 4 سال آینده بوده و زمان بر است و باید با شرایط فعلی و مدیریت درست با منابع فعلی کنار آمد، افزود: پیشتازان، سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب در بین خانواده ها هستند؛ چرا که می توانند در خانه تلاش کنند تا از اسراف در مصرف آب پرهیز شده و نحوه درست مصرف کردن آب به عنوان یک فرهنگ رعایت شود.
چاوشی با تأکید بر شیوه صحیح مدیریت مصرف آب، یادآور شد: مصداق شکرگذاری از داشتن آب به عنوان نعمت الهی، صرفه‌جویی در مصرف آن است و مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی می تواند نقش بسزایی در گذر از بحران کم آبی موجود در کشور داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط بحران آب در کشور باید درست مصرف کردن همراه با برنامه ‌ریزی و مدیریت در مصرف آب توسط همه مردم صورت پذیرد، ادامه داد: با توجه به ظرفیت های ویژه ای که در سازمان دانش آموزی استان سمنان وجود دارد، همه باید با این نهاد، همراهی کرده تا بتوانیم با مدیریت مصرف و صرفه جویی از به‌ وجود آمدن شرایط بحرانی آب جلوگیری کنیم.
استاندار سمنان، همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر روی حمایت از تولید ملی و اشتغال تمرکز داشتند و امسال هم با شعار حمایت از کالای ایرانی بر لزوم این اقدام تأکید فرمودند، اظهارکرد: دیگر ماموریت سازمان دانش آموزی استان سمنان از جانب بنده، پیگیری همین موضوع و استفاده از دانش آموزان و مربیان پیشتاز در راستای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی و برگزاری مسابقه با این عنوان می باشد.
چاوشی در پایان با اشاره به سوال خود از دانش آموزان که " اگر استاندار سمنان بودند، اولویت آنان برای انجام کارها چه بود؟ " ، مجدد خواستار پیگیری سازمان دانش آموزی استان سمنان و جمع آوری پاسخ های دانش آموزان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار