مشارکت 815 میلیاردی خیرین در پروژه های سلامت استان فارس در سال 96

شیراز (پانا) - رئیس مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با اشاره به اینکه بیش از 140 تفاهم نامه در حوزه سلامت با خیرین در سال 96 امضا شده است گفت: مجموع این تفاهم نامه ها به ارزش 815 میلیارد ریال بوده اند که توسط خیرین تامین شده است.

کد مطلب: ۸۱۱۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 815 میلیاردی خیرین در پروژه های سلامت استان فارس در سال 96

دکتر علی اکبر رامجردی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های این مرکز گفت: بیش از ۸۰ درصد تفاهم نامه ها از نظر نوع کار در بحث عمرانی بوده و عمدتا نیز مربوط به شهرستان ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ پروژه عمرانی فعال داریم که از این تعداد ۵ مرکز بیمارستانی و ۱۳ مرکز درون بیمارستانی هستند و 6 مرکز جامع سلامت است.

وی تصریح کرد: از مجموع 35 پروزه عمرانی ذکر شده ۲۳ پروزه در شهر شیراز است .

رامجردی ادامه داد: صندوق حمایت از دانشجویان در سال گذشته، حمایت ۷۹۰ میلیون تومانی از 227 نفر دانشجو داشته است.


وی اظهار داشت: در طرح همیاران سلامت که امسال نیز اجرا می شود سعی شده نارضایتی عدم ارتباط صحیح همراهان بیمار با کادر پزشکی را از طریق افزایش تعداد داوطلبان از بین ببریم.



معاون امور شهرستانهای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در ادامه با اشاره به اینکه فارس پیشگام در امر ساماندهی خیرین تامین سلامت بوده است گفت: در حال حاضر 34 شهرستان فارس شورای خیرین تامین سلامت دارند که وظیفه نیازسنجی و اولویت بندی نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان را برعهده دارند.

دکتر محمدرضا عالی منش تصریح کرد: پیشنهاد ما به خیرین برای انجام کارهای خیر در امر سلامت مراجعه به این شوراهاست تا با استفاده از اولویت ها و نیازهای بررسی شده اقدامات هدفمندانه ای صورت پذیرد.

وی عملکرد خیرین در سال گذشته در شهرستانها را ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: این میزان ۱۵ درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.

وی ادامه داد: عمده کمکهای خیرین در شهرستانها در ساخت فضای عمرانی بوده که در این میان می توان به ۲۹ پروژه به ارزش تقریبی ۱۷ میلیارد تومان ، اهدای ۱۴ قطعه زمین با متراژ ۲۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع و ۳ باب ملک برای ساخت پایگاه اورژانس و همچنین اهدای حدود ۱۱ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

عالی منش اظهار داشت: 70 درصد پروژه ها در سال گذشته در شهرستانها اجرا شده و این درحالی است که تنها ۲۸ درصد از کمک های خیرین در شهرستانهای فارس جذب شده اند.

وی عمده پروژه های شهرستان ها را شامل ۳ بیمارستان و یک مرکز بیمارستانی قلب و عروق، ۵ مرکز جامع سلامت ، 2 مرکز بهداشت درمانی و یک پایگاه اورژانس و یک پایگاه سلامت عنوان کرد.

مدیر عامل صندوق حمایت از بیماران نیازمند نیز در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز آماده ارائه هرگونه خدمت به بیماران نیازمند است افزود: تمامی کمک های این مرکز با رعایت آنچه مد نظر خیرین هنگام پرداخت وجه بوده و با حفظ کرامات انسانی نیازمندان صورت می پذیرد.

رضوی بخشی از آمار عملکرد این صندوق در سال 96 را پرداخت وام قرض الحسنه بدون بهره به ۲۴۰۰ نفر به ارزش حدود ۸ میلیارد تومان و پرداخت کمک بلاعوض به ۶۴۲ نفر و ارائه مشاوره به ۱۰۱۵۸ مورد و همچنین اسکان 11 هزار و 686 همراه بیمار در 19 اقامتگاه همراه بیمار این مرکز، برشمرد.

وی ادامه داد: مددکار بیمارستانها با صندوق حمایت از بیماران نیازمند یا موسسه مهر فاطمه الزهرا (س) در ارتباطند و با شناسایی بیماران نیازمند آنها را به این مرکز ارجاع میدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار