مدیر کل گمرک استان سمنان خبر داد

صادرات ۴۰۰ هزار تن کالا از استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیر کل گمرک استان سمنان اعلام کرد که در سال گذشته بالغ‌بر ۴۰۰ هزار تن کالا از این استان به کشورهای مختلف صادرشده است.

کد مطلب: ۸۱۰۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات ۴۰۰ هزار تن کالا از استان سمنان

علی سعد الدین مدیرکل گمرک استان سمنان در دیدار با استاندار سمنان بابیان اینکه در سال گذشته بالغ‌بر ۴۰۰ هزار تن کالا از استان سمنان به کشورهای مختلف صادرشده است، اظهارداشت: صادرات کالا از سمنان در مقایسه با سال ۹۵ به میزان ۳۱ درصد رشد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث صادرات مورد تاکید مسئولان است، بنابراین باید سیاست هایی اتخاذ شود تا صادرات کالا از مبادی استان صورت گیرد این امر رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل گمرک استان سمنان بابیان اینکه به دنبال معرفی کالاهای ایرانی به ویزه تولید استان سمنان به دیگر کشورها هستیم، تصریح کرد: صادرات استان سمنان طی سال گذشته به ۴۶ کشور دنیا انجام شد که از این تعداد ۱۱ کشور برای نخستین بار از تولیدات ایرانی استفاده کردند.

سعدالدین بابیان اینکه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کالا طی سال گذشته از استان صادرشده است، گفت: ۱۴۰ میلیون دلار از این میزان مستقیما از طریق گمرک سمنان به انجام رسید که نشان می دهد که برخی صادرکنندگان از دیگر مراکز صادراتی کشور اقدام به ارسال محصولات خود می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار