مدیرکل تجهیزات پزشکی تشریح کرد

رشد ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت

تهران (پانا) - مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه مهم‌ترین راهبرد ما افزایش تولید داخل و توجه به صادرات است، گفته است که رشد ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۱۰۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دیدار نوروزی وزیر بهداشت با مدیران و کارکنان سازمان غذا و دارو گفت: در سال جدید اتفاق‌های مبارکی در حوزه تجهیزات پزشکی رخ خواهد داد.

وی افزود: حوزه تجهیزات پزشکی حوزه بسیار وسیع و گسترده ای است، به طوری که 2200 شرکت تجهیزات پزشکی، 5500 نمایندگی کمپانی تجهیزات پزشکی و 1000 تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت می‌کنند و این موضوع نیازمند توجه بیشتری است و تاکنون با تدابیر وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو توانسته ‌ایم قدم‌ های خوبی را در این حوزه برداریم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درخصوص حمایت از تجهیزات پزشکی تولید داخل، گفت: کلیه دستورالعمل‌ها و آیین ‌نامه‌های مربوط به این حوزه را بازنگری کردیم و در 29 اسفند سال گذشته پیش نویس آن را منتشر کردیم و تا آخر فروردین ماه این دستورالعمل‌ها مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

مسائلی با بیان اینکه مهم ‌ترین راهبرد ما افزایش تولید داخل و توجه به صادرات است، خاطرنشان کرد: آنچه مورد توافق معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان توسعه و تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین صادرکنندگان و تولیدکنندگان بوده و به عنوان یک سند در اسفندماه سال گذشته به امضا رسیده است، صادرات 240 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی است، یعنی رشد 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار