معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد: رشد 25 درصدی مسافرت‌های نوروزی فرهنگیان

الهیارترکمن: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار فرهنگی در ایام نوروز پذیرش شدند

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از رشد 25 درصدی مسافرت‌های نوروزی، با رویکرد کیفیت بخشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد: رشد 25 درصدی مسافرت‌های نوروزی فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی الهیارترکمن اظهار کرد: تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه 97، تعداد مسافران فرهنگی از مرز 3 میلیون و 500 هزار نفر گذشت.

وی افزود: در نوروز امسال، استان فارس با پذیرش 605 هزار مسافر رکوردار بیشترین جذب مسافر و استان البرز با 4700 مسافر، کمترین گردشگر فرهنگی را به خود اختصاص دادند.

الهیار ادامه داد: استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، یزد، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را از آن خود کردند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در نوروز 97 با رشد 25 درصدی مسافرت‌های نوروزی ویژه فرهنگیان مواجه شدیم.

وی افزود: وزارت متبوع از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای تقویت نظارت‌ها و همچنین سازماندهی و ساماندهی بهینه مسافرت‌های نوروزی فرهنگیان، مبنی بر رضایتمندی جامعه فرهنگیان در طول دوره تعطیلات، بهره گرفته است.

الهیار تصریح کرد: مراکز آموزشی رفاهی وزارت آموزش و پرورش، تا پایان دوازدهم فروردین ماه 1397 توانسته‌اند تعداد 971189 خانوار را در قالب 3496279 نفر و پوشش 9354032 نفر روز، خدمات رفاهی و اسکان مسافرین را ساماندهی کنند.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار، برپایی نمایشگاهای بومی و محلی در 707 پایگاه پذیرش اسکان آموزش و پرورش، رونق خاصی به مراکز رفاهی و اقامت‌گاه‌های فرهنگیان، در راستای ماندگاری سفر و تقویت صنعت توریسم و گردشگری، تقدیم مسافرین نوروزی کرده است.

الهیار تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس مجری، تکریم مهمانان نوروزی، هدایت مسافرین در مبادی شهرها، انتشار ویژه‌نامه طرح ساماندهی و ارتقا خدمات سفر به همراه ارائه گزارش روزانه آمار مسافرت‌ها به تفکیک استان‌‌ها ، تقویت کشیک‌های شبانه روزی جهت هماهنگی و کنترل مسافرت‌ها از دیگر مواردی بود که در نوروز 1397 توانست رویکرد کیفیت بخشی را با وجود رشد چشمگیر مسافرت‌های نوروزی ارتقا دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از تمام عوامل اجرایی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور که مسئولیت برنامه ریزی و ساماندهی مسافرت‌های نوروز1397 را عهده دار بودند، از همکاری، همیاری و همراهی تمام فرهنگیان عزیز با متولیان اسکان موقت، سپاسگزاری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار