رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه:

برای توسعه مناطق مرزی بودجه ویژه ای پیش بینی شده است

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در سازمان برنامه و بودجه برای توسعه مناطق مرزی برنامه های مشخصی در دست اجرا داریم گفت: یکی از این برنامه ها توسعه محور شرق است.

کد مطلب: ۶۵۰۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ علی الهیار ترکمن امروز شنبه 14 مرداد در افتتاحیه چهاردهمین اردوی ملی دانش آموزان دختر مناطق مرزی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار داشت: این فعالیتها در حوزه پرورشی از برنامه های خوب است و ما هم قول میدهیم در کنار اموزش و پرورش به این بخش کمک کنیم.

وی افزود: کشور پهناور ایران 31استان دارد که 16 استان (و بعد از تغییرات اخیر فارس 17 استان) آن جزو استانهای مرزی محسوب می شوند. از لحاظ جمعیتی 45درصد جمعیت ما در این 17استان ساکن هستند. استان های مرزی در طول تاریخ اقدامات غرورآفرینی داشته اند و اصالت فرهنگی مناطق مرزی پیشانی فرهنگی زیبایی برای ایران درست کرده است.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در سازمان برنامه و بودجه برای توسعه مناطق مرزی بودجه ویژه ای پیش بینی شده است گفت: برای توسعه مناطق مرزی برنامه های مشخصی در دست اجرا داریم که یکی از این برنامه ها توسعه محور شرق است. همچنین توسعه برنامه های شرق به غرب جزو این برنامه هاست.

وی ادامه داد: برنامه دیگر ما توسعه سواحل مکران است. همچنین توسعه شرکت های دانش بنیان و شهرک های علمی فناوری مورد توجه ویژه در مناطق مرزی قرار دارد.

الهیار ترکمن در خاتمه خطاب به دختران دانش آموز شرکت کننده در اردوی ملی مناطق مرزی گفت: امیدوارم شما هم مثمرثمر و فعال در این برنامه ها شرکت کنید و این اردوها زمینه ساز ایجاد این ارتباط است. انشاء الله شرایطی مهیا شود تا شما هم از ظرفیت های مناطق مرزی استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار