رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛

نیاز هلال‌احمر به بالگرد دید در شب و تقویت انبارهای امدادی

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر گفت هلال احمر برای تقویت امدادرسانی در نقاط صعب‌العبور، نیازمند واردات بالگرد دید در شب است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نیاز هلال‌احمر به بالگرد دید در شب و تقویت انبارهای امدادی

پیرحسین کولیوند در آیین افتتاح مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال احمر و همچنین افتتاح بیش از ۵۰ پروژه عمرانی این جمعیت که به مناسبت هفته هلال‌احمر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی و بشر دوستانه است. سه میلیون داوطلب جوان گام دومی داریم که در تلاش برای رساندن این داوطلبان به ۱۰ میلیون نفر هستیم تا در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی بتوانیم به همه مردم امدادرسانی کنیم.

وی در توضیح اقدامات هلال احمر گفت: تیم‌های سحر یا همان سفیران حمایت روانی هلال احمر در بحران‌ها برای افزایش تاب آوری تلاش می‌کنند و به عنوان الگوی موفقی در صلیب سرخ جهانی شناخته شده‌اند. همچنین برای زنان بالای ۳۰ سال در طرح یاس هلال احمر اشتغال زایی شده است و برای ارائه آموزش امدادی به مردم و توانمندسازی در دورافتاده ترین نقاط کشور، خانه‌های هلال را در اقصی نقاط کشور تاسیس کردیم.

کولیوند ادامه داد: کاشت پنج میلیون نهال، فعالیت ۱۴۰ هزار نخبه در هلال احمر، استفاده از توان خیرین برای کمک به مردم، ارائه خدمات توانبخشی رایگان در بیمارستان نورافشار به کودکان دارای کم توانی جسمی، تولید داروهای نوترکیب، تولید داروهای گیاهی، افزوده شدن بسته خدمات دارویی گیاهی، تولید اعضای مصنوعی هوشمند بدن انسان قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی، فعالیت مراکز درمانی هلال احمر در ۱۵ کشور از جمله سایر فعالیت‌های هلال احمر است.

نیاز هلال احمر به بالگرد دید در شب و تقویت انبارهای امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به نیاز به تقویت انبارهای امداد و نجات هلال احمر گفت: نیازمند کمک برای بهبود وضعیت انبارهای هلال احمر هستیم و برای تقویت امدادرسانی در نقاط صعب العبور، نیازمند واردات بالگرد دید در شب هستیم.

کولیوند با اشاره به جایگاه بین‌المللی جمعیت هلال احمر کشورمان گفت: به گفته روسای کمیته صلیب سرخ، هلال احمر ایران جزو پنج کشور برتر است. در تدوین استراتژی‌های راهبردی صلیب سرخ از هلال احمر طرح و برنامه گرفته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: عالی‌ترین نشان صلیب سرخ بین ۱۹۱ کشور جهان به هلال احمر ایران اعطا شده است. در حوزه اقدامات امداد و نجات در سطح ملی، محلی و منطقه‌ای بسیار موفق عمل کرده‌ایم و هلال احمر ایران مورد تقدیر دولت ترکیه قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر ایران اقدامات زیادی برای کمک به مردم غزه انجام داده است افزود: کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه برگزار شد و ۱۹۰ مورد مصادیق نقض حقوق بشر دوستانه در غزه استخراج شد و این کنگره مورد توجه صلیب سرخ هم قرار گرفت.

کولیوند گفت: در طول سال ۲۲ هزار و ۴۰۰  مورد عملیات جاده‌ای، ۲ هزار و ۷۰۰ مورد عملیات کوهستان و بیش از ۴۴ هزار مورد عملیات انجام شده است. امسال نیز تاکنون مهم‌ترین عملیات ما امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان بود.

وی در ادامه گفت: امروز ۵۸ طرح در هلال‌احمر با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود که شامل ۲۵ طرح امدادی، ۱۰ طرح بهداشتی درمانی ملی و بین‌المللی، ۲۰ طرح آموزشی و پژوهشی، یک طرح نیز افتتاح مرکز رصد و پایش هلال‌احمر است، سه طرح عمرانی شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر و ۳۳۵ خانه هلال نیز افتتاح می‌شود.

کولیوند گفت: ۱۱۰ سامانه جمعیت هلال احمر در مرکز رصد هوشمند اطلاعات و داده‌کاوی جمع می‌شود و حوادث و بحران‌ها در این مرکز رصد می‌شود. سیل، آتش‌سوزی، آلودگی هوا و سایر مخاطرات و همچنین فعالیت‌ها و اقدامات هلال‌احمر را در مرکز رصد و پایش، پیش‌بینی و اقدامات لازم را مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند از این مرکز رصد و پایش هلال احمر بهره‌برداری و استفاده کنند. هدف از راه‌اندازی این مرکز هوشمندسازی تمام اقدامات هلال احمر و  امدادرسانی‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار