استاندار کردستان: شهر بانە صاحب تالار فرهنگ می‌شود‌

بانه(پانا) - استاندار کردستان در سفر به شهرستان مرزی بانه از واگذاری زمین به منظور ایجاد تالار فرهنگ و آماده شدن منطقه ویژه اقتصادی برای تحویل به سرمایه گذارای در این شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۸۱۰۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان: شهر بانە صاحب تالار فرهنگ می‌شود‌

بهمن مرادنیا استاندار کردستان به تشریح نیازهای شهرستان مرزی بانه پرداخت و گفت: یکی از نیازهای اساسی حوزه فرهنگ در بانه نبود فضای مناسب برای برگزاری جشنواره و مناسبت‌های مختلف است که باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه در حوزه فرهنگ و هنر یک منطقه پویا است ادامه داد: به منظور توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بانه قرار شده است تا ۲۲۰۰ متر زمین از مسکن و شهرسازی به شهرداری بانه تحویل شود.

مرادنیا تاکید کرد: شهرداری و فرمانداری باید به جد این موضوع را پیگیری و در زمانبندی مشخص به اتمام برسانند و این پروژه نباید شامل مرور زمان و به پروژه‌ای چند ساله تبدیل شود.

استاندار کردستان همچنین به منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز گریزی زد و اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه ۱۵ سال پیش کلنگ‌زنی شده که بنا به دلایل گوناگون متوقف بوده است.

بهمن مرادنیا با تاکید بر اینکه این منطقه باید هر چه زودتر آماده و به سرمایه‌گذاران متقاضی واگذار شود افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته زیرساخت‌های مربوط به برق و گاز ایجاد شده و در تلاش هستیم در شش ماه اول سالجاری آماده سازی آن به اتمام برسد.

وی از دریافت ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از شرکت شهرک‌های صنعتی کشور برای آماده سازی منطقه ویژه بانه خبر داد و گفت: از همه تجار و بازرگانان داخل و خارج استان می‌خواهم به صورت ویژه سرمایه‌گذاری در این منطقه را با توجه به مزیت‌های آن از قبیل قیمت نازل زمین و نردیکی به بازار صادراتی مد نظر قرار دهند.

مرادنیا ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه ویژه به احتمال زیاد در منطقه آزاد قرار خواهد گرفت، سرمایه‌گذاری در آن علاوه بر ایجاد تولید و اشتغال مقرون به صرفه و عامل رونق شهرستان بانه خواهد شد.

مقام عالی دولت در کردستان همچنین به وجود پاره‌ای از مشکلات در مرز سیرانبند برای تردد مسافر نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته دوبار این مرز افتتاح شده اما این مسئله هنوز از جانب دولت مرکزی عراق پذیرفته نشده است لذا ضرورت دارد این موضوع از طریق وزارت امور خارجه بررسی و با دولت عراق مذاکره شود.

مرادنیا همچنین بر تقویت زیرساخت‌های مرز سیرانبند جهت تسریع در انجام امور تاکید کرد و اظهار داشت: بانه یک شهر تجاری و بازرگانی است و ما باید همه توان خود را جهت تقویت ظرفیت‌های مرز و رونق تجارت به کار بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود نبود فضای سبز را از دیگر مشکلات شهر توریست پذیر بانه عنوان کرد و گفت: بانه با داشتن جمعیتی بیش از ۱۱۰ هزار نفر از فضای سبز، شهربازی وتفرجگاه مناسب برخوردار نیست و این وضعیت باید تغییر کند.

استاندار کردستان گفت: به شهرداری بانه تاکید کرده‌ام که با سرمایه‌گذار پروژه آربابالند مذاکره و تعیین تکلیف صورت بگیرد و درصورت عدم تمایل سرمایه‌گذار شهرداری خود مسئولیت اتمام این طرح را به عهده بگیرد.

وی همچنین در خصوص احداث کمربندی بانه نیز گفت: توافق شده است شهرداری بانه با کمک استانداری تا آذرماه این پروژه حایز اهمیت را اجرایی کند.

مرادنیا اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال از منابع متمرکز ملی به شهرداری بانه کمک شده و در سال جاری این روند تداوم خواهد یافت.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود تامین آب شرب مناسب برای شهروندان بانه‌ای را نیز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر انتقال آب از سد عباس آباد به بانه به صورت موقت انجام شده و تلاش می‌کنیم علاوه بر اتمام آبگیری انتقال قطعی در سال ۹۷ به پایان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار