در واکنش به حوادث خونبار غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه: حمایت ترامپ و برخی رهبران منطقه عامل گستاخی اسرائیل است

نشست شورای امنیت درباره غزه به نتیجه نرسید

تهران (پانا) - در حالی که ساعتی پیش محمد جواد ظریف در پیامی توئیتری حوادث غزه را محکوم کرد، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی، حمایت های بی دریغ آقای ترامپ و هیات حاکمه آمریکا و تلاش های شرم آور برخی رهبران خام اندیش و نورسیده منطقه را باعث جری تر شدن و گستاخی بیشتر رهبران رژیم صهیونیستی دانست.

کد مطلب: ۸۰۹۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت امور خارجه: حمایت ترامپ و برخی رهبران منطقه  عامل گستاخی اسرائیل است

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشتار سبعانه ده ها تن و زخمی شدن تعداد بیشماری از فلسطینیان توسط نیروهای نظامی و نژادپرست رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را به شدت محکوم کرد و گفت: «با اینکه رژیم صهیونیستی سابقه ای بس طولانی در اشغالگری، کشتار و جنایت دارد متاسفانه حمایت های بی دریغ آقای ترامپ و هیات حاکمه آمریکا و تلاش های شرم آور برخی رهبران خام اندیش و نورسیده منطقه برای برقراری ارتباط پیدا و پنهان، ذلت بار و ننگین با این رژیم، باعث جری تر شدن و گستاخی بیشتر رهبران رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن تظاهرات مسالمت آمیز جوانان فلسطینی در آستانه روز "پسح" شده است.»

قاسمی ضمن فراخواندن جامعه جهانی و تمامی آنانی که هنوز دل در گرو انسانیت در جهان امروز دارند، برای انجام اقدامات فوری و قاطع در برابر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، افزود: «در این برهه حساس به نظر می رسد کشورهای منطقه به جای پرداختن به نزاع های درونی و تسلیح خود برای تهدید سایر کشورهای اسلامی، باید تمامی ابزارها و نیروهای ملی و مردمی خود را در جهت مبارزه با سیاست های توسعه طلبانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی به کار گیرند.»

قاسمی اظهار داشت: «قطعا رهبران برخی محدود کشورهای شناخته شده منطقه، برای کسب رضایت آمریکا، بصورت مخفیانه به دنبال برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند، در کشتار اخیر ده ها فلسطینی نقش و مسئولیت مستقیم دارند و باید پاسخگوی افکار عمومی و وجدان های بیدار جهان باشند.»

قاسمی در پایان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را نشان دهنده خوی غیرانسانی این رژیم دانست و بر مقاومت و پایمردی کشورهای مسلمان تا پایان اشغالگری و احقاق کامل حقوق فلسطینیان تأکید کرد.

در پی هجوم روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی شهروندان فلسطینی دستکم 15نفر به شهادت رسیدند و ۱۱۰۰ تن زخمی شدند.

فلسطینی‌های ساکن باریکه غزه روز جمعه ۳۰ مارس مصادف با «روز زمین»، راهپیمایی بزرگ حق بازگشت را آغاز و در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی تجمع کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بنا به درخواست کویت و سه ساعت بعد از حوادث شب گذشته در غزه جلسه فوق‌العاده‌ای را پشت درهای بسته برای بررسی وضعیت نامساعد مرزهای غزه و سرزمین‌های اشغالی در پی شهادت ۱۶ فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی برگزار کرد، اما اعضای شورا بر سر یک بیانیه مشترک به توافق نرسیدند.

در جریان این جلسه معاون آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی نسبت به بدتر شدن اوضاع ظرف روزهای آینده هشدار داد.

دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در اقدامی فرافکنانه قبل از جلسه شورای امنیت در بیانیه‌ای حماس را عامل پشت پرده درگیری‌های روز جمعه دانست.

نماینده آمریکا تصویب هر بیانیه‌ای در انتقاد از اسرائیل یا ارائه درخواستی متحد برای توقف درگیری‌ها در فلسطین را نپذیرفت.

در پیش‌نویس این بیانیه که به جلسه شورای امنیت ارائه شد، حمله به تظاهرکنندگان محکوم و بر توقف درگیری‌ها تاکید شد.

ریاض مالکی،‌ وزیر خارجه فلسطین در رابطه با جلسه شورای امنیت گفت، فلسطین درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده داد و ریاض منصور،‌ نماینده فلسطین در سازمان ملل درخواست فوری ما را با هماهنگی کویت برای برگزاری جلسه فوق‌العاده مطرجح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیام توئیتری درباره این حوادث نوشت: ««درست در شب عید پسح که یادآور نجات حضرت موسی و قومش توسط خداوند از یوغ ستمگران است، صهیونیست های ستمکار، فلسطینیان - که زمین شان توسط صهیونیست ها غصب شده است - را در تظاهراتی صلح آمیز برای آزادی از اسارت نژادپرستانه به خاک و خون می کشند. شرم شان باد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار