فرماندار قرچک، در نشست ستاد مبارزه با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز:

مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام نوروز تشدید شود

قرچک (پانا) - فرماندار قرچک بر تشدید مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز توسط عوامل اجرایی تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۸۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام نوروز تشدید شود

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، مسعود مرسل پور، فرماندار شهرستان قرچک، در نشست ستاد مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان قرچک اظهار داشت: کسانی که فرار از قانون دارند و یا می‌خواهند قانون را نادیده بگیرند، معمولاً از بعضی روزنه‌ها سعی می‌کنند نهایت سو استفاده را بکنند، در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز و در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال روزنه‌ها متفاوت هستند، مدیران شهرستان در این حوزه باید طوری مدیریت کنند که هیچ سو استفاده‌ای نشود.

وی بااشاره به این امر که وقتی تعطیلات در کشور بیش از دو روز است، مخصوصاً تعطیلات عید نوروز در سراسر کشور، سو استفاده در بحث ساخت‌وساز غیرمجاز بسیار می‌شود، افزود: تعطیلات مدت‌دار است و با توجه به کمبود امکانات، نیرو انسانی و غیره باعث می‌شود قدرت برخورد قاطع و تخریب کم می‌شود.

فرماندار قرچک ضمن تأکید بر این مفهوم که همه این موارد نباید خللی در مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز توسط عوامل اجرایی وارد شود،ادامه داد:و باید با جدیت با این معضل بزرگ برخورد شود و نباید اجازه دهیم ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های دولت، مردم، در زمین‌های زراعی انجام شود.

مرسل پور تأکید کرد: یکی از راه‌های مبارزه با حوادث غیرمترقبه از قبیل زلزله و سیل مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز است که با ساخت‌وساز مجاز ساختمان‌های مستحکمی داشته باشیم، باید ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کنترل و اگر ساخت‌وساز غیرمجازی بود، تخریب شود.

وی بر تشدید مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز توسط عوامل اجرایی تأکید کرد و افزود: عوامل اجرایی باید نقش مؤثری در قبال ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشته باشند و توافقی بین فرمانداری و دادستانی انجام‌شده است، این توافق این است که اگر ساخت‌وساز غیرمجازی در ایام نوروز و ایام سال در شهرستان قرچک صورت گیرد و گزارشی بابت این موضوع به فرمانداری گزارش شود، با مسئول مربوطه بازداشت می‌شود.

فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: بایستی به‌طور یکسان و مساوی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد شود و در طول تعطیلات نوروز هر ساخت و سازی به‌صورت غیرمجاز انجام شود، مسؤولیت مستقیم آن در حوزه شهر شهرداری و در حوزه روستایی بخشدار و دهیاران و در بخش‌های دولتی و کشاورزی با اداره جهاد کشاورزی است.

شایان ذکراست، نشست ستاد مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان قرچک به ریاست مسعود مرسل پور فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام سینکایی دادستان، علیرضا رشیدیان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، حسین عباسی بخشدار، محسن شریف شهردار و دیگر اعضا در محل فرمانداری با محوریت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تعطیلات نوروز تشکیل شد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار