مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبرداد: تحصیل ۳۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس استان

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل قریب ۳۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس استان کرمان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبرداد: تحصیل ۳۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس استان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد محسن بیگی در نشست مشترک با نمایندگان سازمان امور پناهندگی نروژی(NRC) اظهار کرد: بیش از ۴۵ هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت بیش از ۵۸۰هزار دانش‌آموز استان را برعهده دارند و بالغ بر ۲ هزار نفر از همکاران فرهنگی بعنوان معلم و مربی آموزش و پرورش دانش‌آموزان پناهنده را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان پناهنده در استان، گفت: در استان و به ویژه شهرکرمان با کمبود فضای آموزشی مناسب مواجه هستیم و برای افزایش کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید در حوزه تجهیزات آموزشی و احداث و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی مناسب، گام‌های بلندتری برداریم.

محسن بیگی بر افزایش انگیزه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه همکاران فرهنگی تاکید کرد و افزود: اگر در آموزش و پرورش سرمایه گزاری بیشتری انجام شود، دانش‌آموزان پناهندگان مهارت های ارتباطی بیشتری می آموزند و در آینده رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از جهل و ناآگاهی به عنوان بزرگترین خطر و مشکل جوامع بشری یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اعتقادات سنتی ما ایرانیان این هست که بنی آدم اعضای یکدیگرند و برهمین مبنا معتقدیم که تفاوت رنگ و زبان و نژاد نباید باعث جنگ و اختلاف و خون ریزی شود.

وی تاکید کرد: هرکمکی که به آموزش و پرورش شود، در راستای انسان سازی و سالم سازی جوامع جهانی مصرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار